Δευ11032025

Last updateΤετ, 05 Νοε 2025 7am

Ακρόαση στη Γερουσία για την επανεκκίνηση των αμερικανικών ναυπηγείων

0washington Small

Νέα πρωτοβουλία για την αναβίωση της εμπορικής ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα στις 28 Οκτωβρίου η Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας πραγματοποίησε ακρόαση με θέμα «Sea Change: Reviving Commercial Shipbuilding», υπό τον προεδρεύοντα γερουσιαστή Νταν Σάλιβαν.

Η συνεδρίαση εντάσσεται στη διαδικασία εξέτασης του νομοσχεδίου «Ships for America», το οποίο εισήχθη στη Γερουσία τον Απρίλιο και βρίσκεται υπό επεξεργασία στο σχετικό υποεπιτροπικό επίπεδο.

Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία του Maritime Action Plan (MAP) από ομοσπονδιακές υπηρεσίες, με στόχο την υποβολή του στον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στις αρχές Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των μελών της επιτροπής, ο εμπορικός ναυπηγικός τομέας αναμένεται να αποτελέσει βασικό στοιχείο του σχεδίου.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης κατέθεσαν ο Ματ Πάξτον, πρόεδρος του Συμβουλίου Ναυπηγών της Αμερικής (Shipbuilders Council of America), ο Τζεφ Βόγκελ, αντιπρόεδρος νομικών υπηρεσιών της TOTE Services, ο καθηγητής Σαλ Μερκογλιάνο του Campbell University και η Τούλι Σνόου, υπεύθυνη προσέλκυσης προσωπικού της Snow & Company.

Ο Σαλ Μερκογλιάνο αναφέρθηκε στην ιστορική εξέλιξη της αμερικανικής εμπορικής ναυπηγικής, σημειώνοντας τις περιόδους αυξημένης παραγωγής κατά τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους και τη σταδιακή στροφή των ναυπηγείων προς στρατιωτικά προγράμματα κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.

Υποστήριξε ότι η απώλεια παραγωγικής ικανότητας συνδέθηκε με μετατόπιση παραγγελιών σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και αργότερα της Κίνας, καθώς και με τη σταδιακή κατάργηση χρηματοδοτικών εργαλείων στήριξης όπως οι Construction Differential Subsidies.

Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη επανεγγραφής πλοίων σε αμερικανική σημαία, κάνοντας μνεία στα πλοία CMA CGM Phoenix και American Energy, τα οποία πρόσφατα εντάχθηκαν στο αμερικανικό νηολόγιο.

Επισήμανε ότι ο νόμος Jones Act χρειάζεται επανεξέταση ως προς την εφαρμογή του, χωρίς αναφορά σε πρόθεση κατάργησης. Στις παρεμβάσεις του σημειώθηκε ακόμη ότι τα προγράμματα Maritime Security Program και Tanker Security Program ενδέχεται να απαιτούν διεύρυνση, ενώ εξετάζονται πολιτικές για τη διασφάλιση φορτίων που θα στηρίζουν την αμερικανική εμπορική ναυτιλία.

Στη διάρκεια της ακρόασης έγινε αναφορά στις πρόσφατες ανακοινώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για επιβολή τελών σε πλοία που συνδέονται με κινεζικά συμφέροντα και στο σχετικό προεδρικό διάταγμα.

Τα μέλη της υποεπιτροπής έθεσαν ερωτήσεις σχετικά με τα αίτια υποχώρησης της αμερικανικής εμπορικής ναυπηγικής και τα απαιτούμενα βήματα για την επαναφορά παραγωγής και υποστήριξης στόλου εντός των ΗΠΑ.

Η συνεδρίαση ολοκληρώθηκε χωρίς καταγεγραμμένες αντιπαραθέσεις μεταξύ των δύο κομμάτων. Οι εργασίες της υποεπιτροπής θα συνεχιστούν ενόψει της ολοκλήρωσης του Maritime Action Plan και της περαιτέρω εξέτασης του νομοσχεδίου «Ships for America».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter