Συνεργασία CMA CGM – TotalEnergies στα καύσιμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2025 06:29

Η CMA CGM συνεχίζει να ανοίγει την «βεντάλια» των επιχειρηματικών της σχεδίων. Η Γαλλικών συμφερόντων εταιρία ανακοίνωσε ότι σχηματίζει κοινοπραξία με την TotalEnergies για να ξεκινήσει μια επιχείρηση ανεφοδιασμού και εφοδιαστικής LNG με έδρα το Ρότερνταμ. Είναι η πρώτη φορά που μια ναυτιλιακή εταιρεία συνεργάζεται με έναν πάροχο ενέργειας για τον ανεφοδιασμό με LNG και ένα βασικό βήμα για την υποστήριξη του αυξανόμενου στόλου πλοίων που τροφοδοτούνται με LNG των γαλλικών μεταφορέων.
Οι εταιρείες αναφέρουν ότι θα τοποθετήσουν ένα νέο πλοίο 20.000 cbm LNG στο Ρότερνταμ μέχρι το τέλος του 2028. Η νέα εταιρεία, η οποία θα λειτουργεί από κοινού, θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία logistics, από την πρόσβαση επαναφόρτωσης στην εγκατάσταση του τερματικού σταθμού Gate έως τις παραδόσεις καυσίμων LNG. Θα εξυπηρετούν ένα ευρύ φάσμα πλοίων που λειτουργούν στην περιοχή του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η CMA CGM θα προμηθεύεται έως και 360.000 τόνους LNG ετησίως από το 2028 έως το 2040. Η CMA CGM και η TotalEnergies συνεργάζονται τα τελευταία οκτώ χρόνια από τότε που υπογράφηκε η πρώτη συμφωνία για την προμήθεια της CMA CGM με 300.000 τόνους ΥΦΑ ετησίως στο Ρότερνταμ. Οι εταιρείες έχουν επίσης συμφωνία προμήθειας για το Marseille Fos στη νότια Γαλλία. Ο πρώτος ανεφοδιασμός με ΥΦΑ πραγματοποιήθηκε το 2020 στο Ρότερνταμ για την CMA CGM και επεκτάθηκε στον ανεφοδιασμό καυσίμων στη Δουνκέρκη και το λιμάνι της Μασσαλίας Fos.
Η CMA CGM υπήρξε πρωτοπόρος στη χρήση LNG, συμπεριλαμβανομένης της καθέλκυσης του πρώτου μεγάλου πλοίου που τροφοδοτείται με ΥΦΑ, CMA CGM Jacques Saadé (23,000 TEU) το 2020. Η εταιρεία αναφέρει ότι μέχρι το 2029, θα έχει 123 πλοία που είναι διπλού καυσίμου και λειτουργούν με καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Επίσης, πρόσφατα παρέλαβε τα πρώτα πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου.
Το Ρότερνταμ μπορεί να υπερηφανεύεται ότι ήταν το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη που καθιέρωσε ανεφοδιασμό με LNG. Η πρώτη μεταφορά από πλοίο σε πλοίο πραγματοποιήθηκε το 2018 και μέχρι το 2020, η υπηρεσία ήταν πλήρως διαθέσιμη. Ο τερματικός σταθμός Gate, μια κοινοπραξία της Gasunie και της Vopak, είναι ο τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG στο Ρότερνταμ. Βρίσκεται στο Maasvlakte κοντά στην είσοδο του λιμανιού, ο τερματικός σταθμός LNG διαθέτει τρεις δεξαμενές αποθήκευσης, καθεμία με χωρητικότητα αποθήκευσης 180.000 m3, καθιστώντας δυνατή την εκφόρτωση μεγάλων ποσοτήτων LNG ταυτόχρονα.