Παρ06272025

Last updateΠαρ, 27 Ιουν 2025 9pm

Στενά του Ορμούζ: Προβληματισμός από τις παρεμβολές GPS

0HORMUZ25

Με την κατάπαυση του πυρός μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ σε ισχύ, η κυκλοφορία στα Στενά του Ορμούζ έχει επιστρέψει σε σχεδόν φυσιολογικά επίπεδα, συμπεριλαμβανομένης της επανάληψης των διελεύσεων προς τα δυτικά στον Αραβικό Κόλπο. Ωστόσο, τα έντονα επίπεδα παρεμβολής GPS στην περιοχή παραμένουν ένα ζήτημα και εμποδίζουν την πλοήγηση, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό σε στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Με βάση τα στοιχεία της Windward το περασμένο Σαββατοκύριακο, τα περιστατικά παρεμβολών GPS αυξήθηκαν κατά 60%, επηρεάζοντας περίπου 1600 σκάφη (συμπεριλαμβανομένων μικρών σκαφών. Στο αποκορύφωμα, σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των πλοίων στην περιοχή αντιμετώπισαν διαταραχή GPS τουλάχιστον μία φορά σε μια περίοδο 24 ωρών.
Η εμπλοκή έχει επηρεάσει τα σήματα AIS σε ολόκληρη την περιοχή - όχι μόνο στην ιρανική πλευρά του Κόλπου, αλλά και στα ΗΑΕ και το Κατάρ. Τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων, τα μεγάλα boxships και τα LNGC ήταν μεταξύ των πλοίων που επηρεάστηκαν. Η διακοπή ώθησε τους ναυτιλιακούς φορείς να λάβουν προληπτικά μέτρα. Η QatarEnergy φέρεται να σταμάτησε τις νυχτερινές κινήσεις δεξαμενόπλοιων και LNGC κοντά στο Mesaieed, επικαλούμενη ανησυχίες για την ασφάλεια από παρεμβολές GPS που επηρεάζουν τη ναυσιπλοΐα.

«φιλικά» πλοία

Η Windward διαπίστωσε επίσης ότι ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης χρησιμοποιούν AIS για να μεταδώσουν συμφιλιωτικά μηνύματα με την ελπίδα να αποτρέψουν την ιρανική επίθεση. Περίπου 55 πλοία χρησιμοποίησαν νέα μηνύματα κατά την περίοδο αιχμής των εντάσεων από τις 12 έως τις 24 Ιουνίου, δήλωσε η εταιρεία στο Reuters. Μερικά από τα μηνύματα είναι γνωστά από τα μοτίβα που παρατηρήθηκαν στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν κατά τη διάρκεια της ναυτιλιακής κρίσης των Χούτι, όταν πολλοί πλοίαρχοι πληκτρολογούσαν στο πεδίο προορισμού στη μονάδα AIS τους ως «ιδιοκτησία της Κίνας» ή «ρωσικό αργό» και στη συνέχεια μετέδιδαν αυτό το σήμα στον κόσμο. Η στρατηγική είχε ως στόχο να κάνει το σκάφος να φαίνεται σαν ακατάλληλος στόχος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter