Παρ06272025

Last updateΠαρ, 27 Ιουν 2025 12pm

ΙΜΟ: Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των ναυτικών

0naytikoi

Ο ΙΜΟ έχει υιοθετήσει κρίσιμες νέες κατευθυντήριες γραμμές για την προστασία των ναυτικών από άδικη μεταχείριση όταν κρατούνται σε ξένες δικαιοδοσίες σε σχέση με εικαζόμενα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στη θάλασσα.
Οι κατευθυντήριες γραμμές, που εγκρίθηκαν από τη νομική επιτροπή κατά τη συνεδρίασή της στο Λονδίνο από τις 24 έως τις 28 Μαρτίου, αποσκοπούν στην προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών και στη διασφάλιση της δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισής τους, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Arsenio Dominguez δήλωσε: «Δυστυχώς, τα περιστατικά άδικης μεταχείρισης των ναυτικών αυξάνονται, θέτοντας μια σημαντική πρόκληση για τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Αυτές οι περιπτώσεις όχι μόνο υπονομεύουν το ηθικό των ναυτικών, αλλά αποθαρρύνουν επίσης τα νέα ταλέντα από το να ακολουθήσουν μια καριέρα στη θάλασσα».
Είπε ότι οι κατευθυντήριες γραμμές «θα προσθέσουν σημαντική αξία στην επίλυση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί και θα διασφαλίσουν ότι οι ναυτικοί αντιμετωπίζονται δίκαια».
Οι βασικές πτυχές των κατευθυντήριων γραμμών αφορούν τη δέουσα διαδικασία, την προστασία από αυθαίρετη κράτηση, εξαναγκασμό ή εκφοβισμό, καθώς και τη διασφάλιση ότι οι μισθοί, η ιατρική περίθαλψη και τα δικαιώματα επαναπατρισμού θα πρέπει να παραμένουν άθικτα κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε νομικής διαδικασίας. Οι κατευθυντήριες γραμμές αποσκοπούν στη βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των χωρών, συμπεριλαμβανομένων των κρατών λιμένα, των κρατών σημαίας, των παράκτιων κρατών, των κρατών των οποίων ο ναυτικός είναι υπήκοος, των πλοιοκτητών, καθώς και των ναυτικών.
Το κείμενο αναπτύχθηκε και εγκρίθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2024 από κοινή τριμερή ομάδα εργασίας με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), η οποία περιλαμβάνει εκπροσώπηση κυβερνήσεων, πλοιοκτητών και ναυτικών.
Ανησυχητική αύξηση της εγκατάλειψης ναυτικών
Η Νομική Επιτροπή ζήτησε επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση της απότομης αύξησης των περιπτώσεων εγκατάλειψης ναυτικών, όπου οι πλοιοκτήτες αποτυγχάνουν να επαναπατρίσουν το πλήρωμα, να πληρώσουν μισθούς ή να παράσχουν βασικές ανάγκες.
Σύμφωνα με την κοινή βάση δεδομένων ΙΜΟ / ΔΟΕ για την εγκατάλειψη ναυτικών, αναφέρθηκαν 310 νέες περιπτώσεις το 2024 - υπερδιπλάσιες από τις 142 περιπτώσεις που καταγράφηκαν το 2023. Η τάση συνεχίζεται το 2025, με 63 περιπτώσεις να έχουν ήδη αναφερθεί τους πρώτους δύο μήνες. Η ΟΚΕ καλεί τα κράτη μέλη να αναφέρουν τις περιπτώσεις εγκατάλειψης που σημειώνονται στους λιμένες τους ή αφορούν τα πλοία και τους υπηκόους τους που φέρουν τη σημαία τους· και να βελτιώσει την ακρίβεια αυτών των εκθέσεων.

Τα κράτη μέλη κλήθηκαν να επικαιροποιήσουν τα εθνικά σημεία επαφής για τον χειρισμό υποθέσεων, να εφαρμόσουν τις υφιστάμενες κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των περιπτώσεων εγκατάλειψης ναυτικών και να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση των ναυτικών σχετικά με την προστασία της οικονομικής ασφάλειας.

ΙΜΟ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter