Πεμ06122025

Last updateΠαρ, 13 Ιουν 2025 7am

INTERCARGO: Η ασφάλεια των bulker βελτιώνεται

0Inter

Η INTERCARGO, η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου, αναφέρει ενθαρρυντική πρόοδο στην ασφάλεια των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, με τις απώλειες πλοίων και τους θανάτους να συνεχίζουν να μειώνονται την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, οι σοβαρές απειλές για την ασφάλεια το 2024 απαιτούν επείγουσα διεθνή δράση για την προστασία των ναυτικών και την προάσπιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας.
Η έκθεση ατυχημάτων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου 2025 προσδιορίζει την απώλεια 20 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (≥10.000 dwt) μεταξύ 2015 και 2024, με αποτέλεσμα 89 θανάτους ναυτικών. Οι προσαράξεις παραμένουν η κύρια αιτία απώλειας πλοίων, υπεύθυνη για το 45% των περιπτώσεων, ενώ η υγροποίηση φορτίου εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τη ζωή, αντιπροσωπεύοντας 55 θανάτους, που είναι περισσότερο από το 60% του συνόλου. Η μετατόπιση φορτίου (διαφορετική από την υγροποίηση) προκάλεσε την απώλεια δύο πλοίων και 12 ζωών, υπογραμμίζοντας έναν επιπλέον τομέα ανησυχίας.
Αν και μόνο ένα επιχειρησιακό ατύχημα καταγράφηκε το 2024, το έτος σημαδεύτηκε από τρεις ξεχωριστές επιθέσεις σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου στην Ερυθρά Θάλασσα - Rubymar, True Confidence και Tutor - με πυραύλους, drones και μη επανδρωμένα πλοία επιφανείας. Αυτά τα περιστατικά, τα οποία οδήγησαν σε τέσσερις θανάτους ναυτικών, τεκμηριώνονται ξεχωριστά από τη στατιστική ανάλυση, αλλά υπογραμμίζουν μια επικίνδυνη επιδείνωση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Ο Γιάννης Ξυλάς, Πρόεδρος της INTERCARGO, σχολίασε: «Ο τομέας ξηρού χύδην φορτίου θα πρέπει να υπερηφανεύεται για τις βελτιωμένες επιδόσεις ασφάλειας που αντικατοπτρίζονται στη φετινή έκθεση. Αλλά οι απαράδεκτες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία το 2024 μας υπενθύμισαν ότι η ασφάλεια σήμερα εκτείνεται πέρα από τη ναυτοσύνη και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς. Πρόκειται ουσιαστικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Οι ναυτικοί δεν πρέπει ποτέ να τίθενται σε κίνδυνο απλώς και μόνο επειδή κάνουν τη δουλειά τους».
Η έκθεση δείχνει επίσης ότι οι απώλειες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου τώρα είναι κατά μέσο όρο μόλις δύο ετησίως, με αξιοσημείωτη μείωση του μέσου όρου θανάτων ανά ατύχημα σε διαδοχικές περιόδους 10 ετών. Αυτά τα κέρδη αποδίδονται στον βελτιωμένο σχεδιασμό των πλοίων, στην καλύτερη εκπαίδευση του πληρώματος και στα ισχυρότερα ρυθμιστικά πλαίσια. Ωστόσο, η INTERCARGO τονίζει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί κίνδυνοι, ιδίως εκείνοι που σχετίζονται με εσφαλμένα δηλωμένα φορτία, αστοχίες ναυσιπλοΐας και καθυστερήσεις στην υποβολή εκθέσεων διερεύνησης ατυχημάτων από τα κράτη σημαίας. Ο μέσος χρόνος αναφοράς στην πλατφόρμα IMO GISIS παραμένει πάνω από δύο χρόνια, εμποδίζοντας σοβαρά την ικανότητα του κλάδου να μαθαίνει και να εφαρμόζει έγκαιρες διορθωτικές ενέργειες.
Με περισσότερα από 12.500 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου σε υπηρεσία παγκοσμίως και τη ζήτηση για εμπόριο ξηρού φορτίου να συνεχίζει να αυξάνεται, η INTERCARGO επαναλαμβάνει την έκκλησή της για συλλογική δέσμευση της βιομηχανίας για την επίτευξη μηδενικών απωλειών ζωής και μηδενικών απωλειών πλοίων. Ο Σύνδεσμος θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τα μέλη του, τους διεθνείς φορείς και τους ευρύτερους ενδιαφερόμενους φορείς για την προώθηση αυτού του στόχου, υποστηρίζοντας παράλληλα τη λήψη άμεσων μέτρων για τη διασφάλιση της ασφάλειας των ναυτικών σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter