Δευ05192025

Last updateΔευ, 19 Μαϊ 2025 1pm

Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία θεματοφύλακας της ευημερίας - Εκστρατεία: «Navigating the Future of Sustainable Shipping»

0Posidonia 2022 Opening Ceremony1

Στο ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια οικονομία αναφέρθηκαν νωρίτερα απόψε τόσο ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού χρησιμοποιώντας και οι δύο την αδιάψευστη, όπως και οι δύο χαρακτηριστικά ανέφεραν, ισχύ των αριθμών, που βέβαια είχαν να κάνουν με τα ποσοστά που διατηρεί η ναυτιλία των Ελλήνων στον Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο στόλο, αλλά και κατά τομέα δραστηριότητα με τον πρωθυπουργό να «αναλύει» σε σύντομες γραμμές και την γεωπολιτική σημασία της ναυτιλίας παρουσιάζοντας αυτή με φόντο την σοβούσα ενεργειακή κρίση για να σημειώσει πως η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακή πύλη προς την Ευρώπη και κρίσιμος κόμβος για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο με σταθερούς πυλώνες της, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε τα «ξύλινα τείχη» του Θεμιστοκλή.

 

Μητσοτάκης και Τραυλού μίλησαν για βιώσιμη και πράσινη «ναυτιλία». Για την «αθέατη πρωτιά» των Ελλήνων στις τεχνολογικές ναυτιλιακές εξελίξεις με τον πρωθυπουργό να αναφέρεται μεταξύ άλλων στην σταδιακή απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και τις τεχνολογίες που έχουν συναρτηθεί αλλά και την πολιτική που ακολουθεί η ΕΕ. Έχω δώσει πολλούς αγώνες σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης όχι μόνο εδώ αλλά και στις Βρυξέλλες για να αναφερθεί στην επιστολή του προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Von der Leyen, την οποία και κάλεσε η ναυτιλία να γίνει ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Με 4 προτάσεις: Πρώτον, να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων που θα είναι συμβατά με το περιβάλλον. Ασφαλή για τα πλοία. Και βιώσιμα για την οικονομία. Δεύτερον, να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού στις Μεταφορές. Τρίτον, να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα απ’ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο. Και τέταρτον, να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Θέση που συμμερίζεται πλήρως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Στον Πειραιά...«Center Of Excellence» για Carbon Neutral Maritime Technologies

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επίσης στις αναφορές του για την «πράσινη ναυτιλία» ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμος να προτείνει στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ο Πειραιάς να φιλοξενήσει ένα «Center Of Excellence» για Carbon Neutral Maritime Technologies. Η χώρα μου γνωρίζει καλά πόσο βοήθησε ο κλάδος στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας τροφοδοσίας κατά την πανδημία. Αναγνωρίζει, επίσης, τον ρόλο που αναλαμβάνει σήμερα απέναντι στην ενεργειακή αναταραχή. Είναι έτοιμη, λοιπόν, να γίνει και φορέας της νέας εποχής του.
Το ενδιαφέρον μας, άλλωστε, καταγράφεται και στις εθνικές πολιτικές μας σε όλα τα πεδία: από τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που, ήδη, έχει αναστρέψει τη μείωση του νηολογίου μέχρι την καθιέρωση των διεθνών συμβάσεων εργασίας των πληρωμάτων. Και από την αναμόρφωση του φορολογικού καθεστώτος για τους αλλοδαπούς ναυτικούς μέχρι τον καινούργιο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, που άλλαξε επιτέλους, ύστερα από 64 ολόκληρα χρόνια.

Ναυπηγική αναγένηση

Ο πρωθυπουργός επίσης αναφέρθηκε στην σημασία και το ρόλο των ναυπηγείων χαρακτηρίζοντας αυτά ως» δίδυμο αδελφό της γαλανόλευκης ναυτιλίας».

«Navigating the Future of Sustainable Shipping»

Από την πλευρά της η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού απεύθυνε «ανοικτή» πρόσκληση στην ναυτιλιακή κοινότητα και όχι μόνο να συμμετάσχει ως «αγγελιοφόρος» στην πρωτοβουλία της ΕΕΕ «Navigating the Future of Sustainable Shipping». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινάμε μία παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης με ένα σαφές, ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα: «Navigating the Future of Sustainable Shipping». Όπως χαρακτηριστικά τόνισε «το βιώσιμο μέλλον της ναυτιλίας μας χρειάζεται όλους!».
Οι ναυτικοί
Ιδιαίτερης αναφοράς τόσο από τον πρωθυπουργό όσο και από την πρόεδρος της ΕΕΕ έτυχε και το ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας. Και οι δύο εξήραν το ρόλο στην ανάπτυξη της ναυτιλίας των Ελλήνων.

Η Επίτροπος Μεταφορών

Από την πλευρά της, η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. κα Adina Valean τόνισε: «Πιστεύω στη δύναμη της αγοράς να επιλέγει τις καλύτερες τεχνολογίες για να πετύχει συγκεκριμένους στόχους. Ο ρόλος μας ως ρυθμιστικών φορέων είναι να θέσουμε τους στόχους και να δείξουμε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Εναπόκειται στη βιομηχανία να επιλέξει την καλύτερη τεχνολογία για τα πλοία και τις επιχειρήσεις της. Οι τεχνολογίες είναι άφθονες –αλλά δεν είναι απαραίτητα εύκολο να εφαρμοστούν σε ευρεία κλίμακα. Αυτές ακριβώς οι προκλήσεις είναι που κάνουν τα Ποσειδώνια τόσο σημαντικά: ένα μέρος για να φέρεις όλους τους φορείς μαζί, να συζητήσουμε, να δοκιμάσουμε και να σφυρηλατήσουμε νέες συνεργασίες που θα μας πάνε μπροστά».

Τα Ποσειδώνια

Εκ μέρους των διοργανωτών ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια επιστρέφουν ισχυρότερα και μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ανανεωμένη δυναμική του κλάδου τροφοδοτεί τη δέσμευσή μας να κάνουμε αυτή τη διοργάνωση μια αξέχαστη συγκέντρωση όπου τα μέλη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας θα δικτυωθούν, θα μάθουν και θα αλληλεπιδράσουν, για σήμερα και για αύριο. Η επανέναρξη των Ποσειδωνίων είναι, επίσης, μια σπουδαία εξέλιξη για την οικονομία της Αθήνας, καθώς η εκδήλωσή μας συνεισφέρει τζίρο 60 εκατομμυρίων ευρώ στους τοπικούς τομείς φιλοξενίας, μεταφορών και εστίασης».
Τα Ποσειδώνια 2022 πραγματοποιούνται από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo. Η Έκθεση Ποσειδώνια 2022 τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.
Η τελετή των εγκαινίων σηματοδότησε την επανέναρξη της πιο αναμενόμενης εκδήλωσης του διεθνούς ναυτιλιακού ημερολογίου, η οποία είναι φέτος η μεγαλύτερη σε μέγεθος στα 54 χρόνια ιστορίας της, έχοντας αυξήσει κατά 7% τον καθαρό εκθεσιακό χώρο σε σύγκριση με την διοργάνωση του 2018. Συνολικά, 1.948 εκθέτες από 88 χώρες και 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, την οποία αναμένεται να επισκεφθούν περισσότεροι από 18.000 ξένοι και Έλληνες επισκέπτες. Ανάμεσά τους χιλιάδες σύνεδροι που έχουν φτάσει στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν τα 68 συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την Έκθεση στους χώρους του Metropolitan Expo τις επόμενες τέσσερις ημέρες.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter