Παγιδευμένοι ναυτικοί σε Ουκρανικά λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 04 Μαΐου 2022 07:39

Λίγο λιγότεροι από 500 ναυτικοί παραμένουν προστατευμένοι εν αναμονή της εκκένωσης 109 πλοίων σε Ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα της Αζοφικής Θάλασσας, από 2.000 πριν από έξι εβδομάδες.
Τα τρία τέταρτα των ναυτικών που έχουν παγιδευτεί σε ουκρανικά λιμάνια έχουν πλέον απομακρυνθεί από τα αποκλεισμένα πλοία τους, σύμφωνα με νέα στοιχεία που συγκέντρωσε το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, τα οποία συγκεντρώθηκαν σε συνεργασία με τον ΙΜΟ.
Στα τέλη Απριλίου, ο ΙΜΟ ενέκρινε ψήφισμα σχετικά με δράσεις για τη διευκόλυνση της επείγουσας εκκένωσης των ναυτικών, ενώ ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες ζήτησε χθες μια οδό διαφυγής από την «Αποκάλυψη» της Μαριούπολης.
Το ICS προτρέπει για διατήρηση των ανθρωπιστικών διαδρόμων, μέχρι να εκκενωθούν με ασφάλεια όλοι οι εναπομείναντες ναυτικοί. Οι υπόλοιποι 500 ναυτικοί αντιπροσωπεύουν πληρώματα σκελετών που παρέμειναν στο πλοίο για να επιτρέψουν στους συναδέλφους τους να εκκενωθούν.
1.500 ναυτικοί έχουν απομακρυνθεί με ασφάλεια από τα αποκλεισμένα σκάφη μέσω ανθρωπιστικών διαδρόμων στην ξηρά και στη θάλασσα. Οι διάδρομοι αυτοί αποτελούνταν από πτήσεις εκκένωσης και λεωφορεία από λιμένες, που διοργανώθηκαν από τα κράτη εφοδιασμού ναυτικής εργασίας των πληγέντων. Μερικοί από τους 1.500 αναμένουν περαιτέρω μεταφορά τους από παράκτιες τοποθεσίες στην Ουκρανία, και πολλοί έχουν επαναπατριστεί πλήρως στην πατρίδα τους.
Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ), ο ΙΜΟ, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και ανθρωπιστικές οργανώσεις έχουν συντονίσει τις παραδόσεις τροφίμων, νερού και φαρμάκων στο υπόλοιπο πλήρωμα. Ενώ ορισμένες προμήθειες έχουν φθάσει στους προβλεπόμενους αποδέκτες, η παροχή βοήθειας εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, ιδίως σε περιοχές υψηλού κινδύνου.
Τα σκάφη έχουν κολλήσει σε: Μυκολάιβ (25), Χορνομόρσκ (23), Κέρσον (16), Οδησσό (10), Μπερντιάνσκ (8), Πιβντεννί (6), Μαριούπολη (5), Νίκα Τερά (2), Οτσακίεφ (2), Ιζμάιλ (1) και Γιούζνι αγκυροβόλιο (1).
Οι επηρεαζόμενοι ναυτικοί, τόσο οι εκκενωμένοι όσο και εκείνοι που παραμένουν στο πλοίο, προέρχονται από 27 διαφορετικές χώρες, με τον μεγαλύτερο αριθμό από τις Φιλιππίνες και την Ινδία. Άλλες επηρεαζόμενες ναυτικές εθνικότητες περιλαμβάνουν την Ουκρανία, τη Ρωσία, την Κίνα, τη Δανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.
Τα στοιχεία του ICS δείχνουν ότι τα περισσότερα από τα 109 πλοία που έχουν αποκλειστεί είναι είτε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (42) είτε γενικά φορτηγά πλοία (38).
ICS