Ελευσίνα: “Ξανά” στο προσκήνιο το λιμάνι της
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2025 11:30
«Φούντωσαν» εκ νέου τα σενάρια για το μέλλον του λιμένα της Ελευσίνας εξ αιτίας της πρόσφατης συνάντησης μεταξύ του υπουργού Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια και της Αμερικανίδας πρέσβειρας στη Αθήνα Κίμπερλι Γκίλφοϊλ. Παρά το γεγονός ότι οι πρόσφατες ρυθμίσεις αφορούσαν στη λιμενική ζώνη των ναυπηγείων Ελευσίνας – ΟΝΕΧ, το θέμα του «παρακείμενου» εμπορικού λιμένα της Ελευσίνας «συμπυκνώνει» όχι μόνο το αμερικανικό ενδιαφέρον αλλά κυρίως το επιχειρηματικό – επιχειρησιακό ενδιαφέρον των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου. Που την τελευταία δεκαετία και πλέον προσβλέπουν στην ανάπτυξη του λιμένα «γνωρίζοντας καλύτερα του καθένα» τη σημασία και το ρόλο του Θριάσιου Πεδίου για την εφοδιαστική. Γεγονός που αναδείχθηκε «δυναμικά» καθώς ο νέος αμερικανικός εμπορικός άξονας Ελλάδας-Ευρώπης που θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τον κινεζικό άξονα που λειτουργεί μέσω του Πειραιά. Ο άξονας αυτός εκτός από την Ελευσίνα σύμφωνα με τα σενάρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας περιλαμβάνει το λιμάνι του Βόλου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το Θριάσιο Πεδίο και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου όπου εκεί σχεδιάζεται η ανάπτυξη κόμβου logistics. Η κυβέρνηση πάντως φαίνεται να θέλει μέσα στους επόμενους 9 έως 12 μήνες να κλείσει το θέμα και μάλιστα κατά τα σενάρια, να έχει βρει τον επενδυτή για το νέο λιμάνι που θα αναπτύξει στην περιοχή. Οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις θ’ αναπτυχθούν δίπλα στον υφιστάμενο λιμένα Ελευσίνας, που παρουσιάζει περιορισμένες δυνατότητες ανάπτυξης και συγκεκριμένα στη θέση Βλύχα. Η αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης θεωρείται κρίσιμη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και για τη δημιουργία ενός λιμένα ικανού να εξυπηρετήσει αυξημένες εμπορευματικές και βιομηχανικές ανάγκες ενώ κρίσιμης σημασίας θέμα θεωρείται και αυτό της σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα της Ελευσίνας και της διασύνδεσής του με το παρακείμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. «Ιστορικά» πάντως το λιμάνι της Ελευσίνας στην «προ COSCO εποχή» ενυπήρχε σε προτάσεις σχεδιασμών για την δημιουργία του Αττικού λιμενικού άξονα που περιείχε τα λιμάνια του Λαυρίου, του Πειραιά και της Ελευσίνας οι οποίοι δεν προχώρησαν λόγω των τότε πολιτικών επιλογών.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
