Αν οι Χούθι…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2025 13:55
Μετά την πρόσφατη κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς, η Sea-Intelligence ανέλυσε τον πιθανό αντίκτυπο στην παγκόσμια ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων εάν οι carriers ξαναρχίσουν τις διελεύσεις μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Αν και η μελέτη δεν επιχειρεί να προβλέψει πότε μπορεί να συμβεί μια τέτοια επαναλειτουργία, δεδομένου ότι οι δυνάμεις των Χούθι δεν έχουν ακόμη κηρύξει κατάπαυση του πυρός και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν επέστρεψαν στη διαδρομή του Σουέζ κατά τη διάρκεια προηγούμενων παύσεων στις εχθροπραξίες, παρέχει μια ποσοτική εκτίμηση των επιπτώσεων εάν οι υπηρεσίες επανέλθουν.
Η ανάλυση εντοπίζει δύο βασικά αποτελέσματα: μια σημαντική απελευθέρωση της παγκόσμιας χωρητικότητας πλοίων που επί του παρόντος συνδέεται με μεγαλύτερα ταξίδια γύρω από την Αφρική και μια βραχυπρόθεσμη αλλά σημαντική αύξηση στις αφίξεις φορτίου στην Ευρώπη.
Η Sea-Intelligence υπολόγισε ότι οι επαναδρομολογημένες υπηρεσίες Ασίας-Ευρώπης και Ασίας-Βόρειας Αμερικής στην Ανατολική Ακτή απαιτούν περίπου τέσσερα επιπλέον πλοία ανά ταξίδι μετ' επιστροφής, απορροφώντας σημαντική χωρητικότητα.
Στη συνέχεια, η μελέτη μοντελοποίησε τον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές εισαγωγές θα αντιδρούσαν υπό διαφορετικά σενάρια επιστροφής στο Σουέζ, από την άμεση επανέναρξη έως τις σταδιακές μεταβάσεις σε δύο, τέσσερις ή έξι εβδομάδες.
Μια άμεση αλλαγή θα συντόμευε δραματικά τις αλυσίδες εφοδιασμού, διπλασιάζοντας ουσιαστικά τις αφίξεις Ασιατών στην Ευρώπη για δύο εβδομάδες και οδηγώντας σε αύξηση 39% στους συνολικούς όγκους διακίνησης λιμανιών σε σύγκριση με το προηγούμενο ρεκόρ.
Ακόμη και μια σταδιακή επιστροφή οκτώ εβδομάδων θα εξακολουθούσε να αυξάνει τους όγκους κατά περίπου 10% πάνω από τα ιστορικά υψηλά.
Δεδομένου ότι η κορύφωση του Μαρτίου 2025 προκάλεσε ήδη σοβαρή συμφόρηση στα ευρωπαϊκά λιμάνια, οποιαδήποτε μετάβαση πίσω στη διαδρομή του Σουέζ πιθανότατα θα επιβαρύνει τη χωρητικότητα των υποδομών.
Συνολικά, η Sea-Intelligence εκτιμά ότι η αποκατάσταση της διέλευσης του Σουέζ θα απελευθερώσει περίπου 2,1 εκατομμύρια TEU ονομαστικής χωρητικότητας - περίπου το 6,5% του ενεργού παγκόσμιου στόλου.
