Τα πέντε πρώτα…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Αυγούστου 2025 13:21

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 επιβεβαίωσε τη θέση της Κίνας στην καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα μεγάλα λιμάνια της συνεχίζουν να κυριαρχούν στη διεθνή κατάταξη διακίνησης.
Το λιμάνι της Σαγκάης παραμένει ασυναγώνιστο, αναφέροντας όγκους εμπορευματοκιβωτίων 27.060.000 TEU για τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2025. Οι προηγμένες θέσεις ελλιμενισμού βαθέων υδάτων, ο αυτοματισμός αιχμής στον τερματικό σταθμό Yangshan και η κεντρική θέση στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης το καθιστούν το νευραλγικό κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Τα εξαμηνιαία στοιχεία της Σαγκάης την τοποθετούν σε ρυθμό να ξεπεράσει ξανά το όριο των 50 εκατομμυρίων TEU το 2025, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη επέκτασή της και την ηγετική της θέση στον τομέα. Το λιμάνι Ningbo-Zhoushan χειρίστηκε 21.048.000 TEU κατά το πρώτο εξάμηνο, επιβεβαιώνοντας το ρόλο του ως βασικός κόμβος κατά μήκος του Δέλτα του ποταμού Yangtze. Το λιμάνι ενσωματώνει τις πολυτροπικές μεταφορές θάλασσας-ποταμού, συνδέοντας την ακτοπλοΐα με τεράστιες αγορές της ενδοχώρας, ενώ εκσυγχρονίζεται συνεχώς με την ενέργεια από ξηράς και τα ψηφιοποιημένα συστήματα φόρτωσης.
Η ετήσια απόδοση του το διατηρεί μεταξύ των τριών κορυφαίων λιμανιών παγκοσμίως, ανταγωνιζόμενο μόνο τη Σαγκάη και τη Σιγκαπούρη. Με επεξεργασία 17.230.200 TEU, το λιμάνι Shenzhen εξασφαλίζει την τρίτη θέση στην Κίνα, αντανακλώντας την ισχυρή ζήτηση για εξαγωγές τεχνολογίας και ηλεκτρονικών ειδών υψηλής αξίας. Το λιμάνι του Qingdao είδε όγκους να φτάνουν τα 16.380.000 TEU, εδραιώνοντας τη θέση του ως το κορυφαίο εξαγωγικό λιμάνι της βόρειας Κίνας.
Ο αυτοματοποιημένος τερματικός σταθμός του λιμένα Qingdao, τον οποίο διαχειρίζεται η Shandong Port Group, έγινε παγκόσμιος πρωτοσέλιδο τον Μάιο, θέτοντας ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ στην αποτελεσματικότητα χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων. Κατά την εκφόρτωση του πλοίου Cap San Lazaro, ο τερματικός σταθμός πέτυχε μια άνευ προηγουμένου μέση παραγωγικότητα 62,62 TEU ανά ώρα ανά γερανογέφυρα. Ολοκληρώνοντας την πρώτη πεντάδα, το λιμάνι του Guangzhou κατέγραψε 13.640.000 TEU, επωφελούμενο από τη θέση του κοντά σε πυκνά βιομηχανικά συμπλέγματα.