Και η αιολική πρόωση;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2025 11:05

Η International Wind Shipping Association (IWSA) με αφορμή τις συζητήσεις για το πλαίσιο του Net-Zero του ΙΜΟ επανέφερε στο προσκήνιο το θέμα της αιολικής πρόωσης.
Η συνάντηση αυτής της εβδομάδας στον ΙΜΟ, πιθανότατα θα υιοθετήσει τον ευρέως αναμενόμενο GFI (Greenhouse Fuel Index), διασφαλίζοντας σαφήνεια και ευθυγράμμιση των μερών. Αλλά και πάλι δεν θα είναι αρκετό. Πριν εφευρεθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, η ναυτιλία ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Τα τελευταία 100 χρόνια, ωστόσο, η ναυτιλία βασίστηκε στα ορυκτά καύσιμα και, με την πάροδο του χρόνου, κατέληξε να ευθύνεται για περίπου το 3% των συνολικών παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ο άνεμος, ένα άφθονο στοιχείο, είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η αιολική πρόωση είναι τόσο πρακτική όσο και επεκτάσιμη. Ο άνεμος μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές μεταξύ 5-25% - και σε καλές καιρικές συνθήκες, έως και 70%. Αυτή δεν είναι μια υποθετική πρόβλεψη. Αυτά τα αποτελέσματα είναι επαληθευμένα, επαναλαμβανόμενα και επιτεύξιμα σε μια σειρά πλοίων, όπως αποδεικνύεται στους μεγαλύτερους εμπορικούς δρόμους του κόσμου.
Το πλαίσιο Net-Zero του ΙΜΟ παρέχει μια μοναδική ευκαιρία για την ενσωμάτωση της αιολικής πρόωσης σε ρυθμιστικούς μηχανισμούς και μηχανισμούς κινήτρων. Η Διεθνής Ένωση Αιολικής Ναυτιλίας (IWSA) ζητά συνεπή και δίκαιη μεταχείριση της αιολικής πρόωσης εντός του προτεινόμενου πλαισίου της.