Περιβάλλον: Η Wärtsilä λανσάρισε λύση δέσμευσης άνθρακα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 07 Μαΐου 2025 20:47

Ο όμιλος Wärtsilä ανακοίνωσε ότι η λύση δέσμευσης άνθρακα (CCS) είναι πλέον εμπορικά διαθέσιμη στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σύμφωνα με τις δοκιμές, η νέα «λύση δέσμευσης άνθρακα Wärtsilä» έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις εκπομπές CO2 των πλοίων έως και 70%, παρέχοντας στους πλοιοκτήτες μια άμεση λύση για την τήρηση των ολοένα και αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών.
Η ανακοίνωση ακολουθεί την επιτυχή εγκατάσταση της πρώτης ολοκληρωμένης, πλήρους κλίμακας λύσης στον κόσμο στο Clipper Eris της Solvang ASA, όπου η τεχνολογία συλλαμβάνει εκπομπές από όλες τις πηγές καυσαερίων.
Νωρίτερα φέτος, η Wärtsilä εγκατέστησε την τεχνολογία CCS στον φορέα αιθυλενίου 21.000 m3 για δοκιμές και βελτιστοποίηση πλήρους κλίμακας.
Η λύση, η οποία λειτουργεί από τότε που το Clipper Eris απέπλευσε από τη Σιγκαπούρη τον Φεβρουάριο του 2025, θα υποστηρίξει τη δέσμευση της Solvang ASA για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την προώθηση βιώσιμων θαλάσσιων επιχειρήσεων.
Το πλοίο Clipper Eris της Solvang ήταν ήδη εξοπλισμένο με ένα ευρύ φάσμα προϊόντων Wärtsilä, συμπεριλαμβανομένων των scrubbers εξάτμισης, καθιστώντας το ιδανικό υποψήφιο για το έργο.
Ξεχωριστά, για τα νεότευκτα πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή, η Solvang συνεργάστηκε στενά με τη Wärtsilä και άλλους εταίρους για να διασφαλίσει ότι αυτά τα πλοία είναι έτοιμα για CCS.
Αυτό περιλαμβάνει συστήματα scrubbers έτοιμα για CCS, καθώς οι κινητήρες θα λειτουργούν με HFO, καθώς και τις απαραίτητες απαιτήσεις δέσμευσης χώρου και χρησιμότητας.
Η εταιρεία τεχνολογίας αναπτύσσει ενεργά αυτήν την τεχνολογία από το 2019 και επί του παρόντος λειτουργεί ερευνητικό κέντρο και εγκατάσταση δοκιμών στο Moss της Νορβηγίας, συλλαμβάνοντας 10 τόνους CO2 ημερησίως από έναν θαλάσσιο κινητήρα Wärtsilä.
Αυτές οι δοκιμές, οι οποίες υποστηρίζονται τώρα από την εγκατάσταση πλήρους κλίμακας στο Clipper Eris, έχουν αποδείξει ότι το νέο CCS έχει την ικανότητα να μειώσει τις εκπομπές CO2 ενός πλοίου έως και 70%. Η Wärtsilä εκτιμά επίσης ότι η CCS της θα έχει κόστος δέσμευσης άνθρακα 50 ευρώ, 70 ευρώ/mtCO2 (54-76 δολάρια/mtCO2), συμπεριλαμβανομένου του κόστους κεφαλαίου και λειτουργίας.