«Μαϊμού» βιοκαύσιμα «βλέπει» η ΕΕ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025 21:18

Ο έλεγχος σχετικά με τη χρήση βιοκαυσίμων στην Ευρώπη έχει ενταθεί, με αναφορές που εμφανίστηκαν την περασμένη εβδομάδα ότι η ΕΕ σχεδιάζει να αναστείλει την αναγνώριση της πιστοποίησης ISCC των βιοκαυσίμων με βάση τα απόβλητα.
Το International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) διαθέτει ένα σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ που επαληθεύει ότι τα βιοκαύσιμα που εισέρχονται στην αγορά της ΕΕ συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις βιωσιμότητας του μπλοκ, όπως ορίζονται στην οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED) II. Η Επιτροπή της ΕΕ για τη Βιωσιμότητα των Βιοκαυσίμων, των Βιορευστών και των Καυσίμων Βιομάζας είχε συνεδριάσει για να συζητήσει τις αυξανόμενες περιπτώσεις απάτης των βιοκαυσίμων στην ευρωπαϊκή αγορά. Πληροφορίες που διέρρευσαν κάνουν λόγο για μια πρόταση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναστείλει την αναγνώριση των πιστοποιήσεων ISCC για βιοκαύσιμα με βάση τα απόβλητα για 2,5 χρόνια. Εάν τα 27 κράτη μέλη εγκρίνουν την αναστολή, οι χώρες της ΕΕ θα έχουν τη διακριτική ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν τα πιστοποιητικά ISCC.
Η αύξηση των εισαγωγών από τη Νοτιοανατολική Ασία έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη συμμόρφωση αυτών των βιοκαυσίμων με τους κανονισμούς της αγοράς της ΕΕ. Επιπλέον, η πρόταση της ΕΕ έρχεται σε μια εποχή που η ναυτιλιακή βιομηχανία στην Ευρώπη έχει ξεκινήσει ένα ταξίδι για τη χρήση βιοκαυσίμων πιστοποιημένων κατά ISCC, ως μέτρο προς την πράσινη μετάβαση.
Αυτή η εξέλιξη από την ΕΕ προστίθεται στην αυξανόμενη αντίσταση κατά της χρήσης βιοκαυσίμων στη ναυτιλία. Αυτή την εβδομάδα, ο ΙΜΟ θα φιλοξενήσει την MEPC 83 (Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος 83), όπου θα συζητηθεί μια σειρά μεσοπρόθεσμων μέτρων για την πράσινη ναυτιλία. Σύμφωνα με αυτό, ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες - συμπεριλαμβανομένης της Hapag Lloyd και περιβαλλοντικών ΜΚΟ - έχουν προειδοποιήσει για την ευρεία χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας ναυτιλίας θα μπορούσε να λειτουργεί με βιοκαύσιμα το 2030, από λιγότερο από 1% σήμερα. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν 300 εκατομμύρια μπουκάλια φυτικών ελαίων (φοίνικας και σόγιας) να εκτρέπονται στην τροφοδοσία πλοίων κάθε μέρα το 2030, σύμφωνα με μελέτη της ΜΚΟ T&E.