Παρ11142025

Last updateΔευ, 17 Νοε 2025 7am

Εορτάστηκε η τη συμπλήρωση 90 χρόνων από την ίδρυση του Greek Shipping Co-operation Committee

0Greek Shipping Co operation Committee

Στις 12 Νοεμβρίου 2025, στο ιστορικό Goldsmith’s Hall του Λονδίνου, πραγματοποιήθηκε μια σημαδιακή εκδήλωση για την ελληνική ναυτιλία, με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από την ίδρυση του Greek Shipping Co-operation Committee (G.S.C.C.).
Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός στην ομιλία του, αναφέρθηκε στην ίδρυση αλλά και την ρότα που χάραξε το Committee.
Όπως είπε ο κ. Φαφαλιός στην πραγματικότητα, η αρχική ονομασία της Επιτροπής ήταν «Greek Shipping Stabilisation Committee”. Ιδρύθηκε το 1935 με σκοπό να φέρει κάποια σταθερότητα στις ναυλαγορές μετά την οικονομική ύφεση.
Υπό την ηγεσία του Περικλή Δρακούλη, με την ικανή βοήθεια του Αγγέλου Λούση, η Επιτροπή πραγματοποίησε την πρώτη της συνεδρίαση στα γραφεία του Γ. Χατζηλιά. Στη συνέχεια, έγινε ο κύριος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του Υπουργείου Πολεμικών Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, το 1941. Συντόνιζε όλα τα θέματα που αφορούσαν τον ελληνικό εμπορικό στόλο και τον κρίσιμο ρόλο του στο σύστημα συνοδείας πολεμικών πλοίων, το οποίο εξασφάλιζε την προμήθεια όλων των βασικών αγαθών στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες συμμαχικές χώρες.
Κατά τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, όταν η Ελλάδα υπέφερε από τις συνέπειες ενός καταστροφικού εμφυλίου πολέμου, η Επιτροπή ήταν αυτή που ασχολήθηκε με τα περισσότερα σημαντικά ναυτιλιακά ζητήματα. Ένα από τα πιο διακεκριμένα μέλη του, ο Μανουέλ Κουλουκουντής, που τότε είχε την έδρα του στη Νέα Υόρκη, πρότεινε και συνέβαλε αποφασιστικά στις διαπραγματεύσεις και την ολοκλήρωση του περίφημου προγράμματος αγοράς 100 πλοίων Liberty, το οποίο έδωσε το έναυσμα για την αναγέννηση του ελληνικού εμπορικού στόλου μετά την καταστροφή που υπέστη κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στη συνέχεια, η σύσταση το 1957 της Διακυβερνητικής Ναυτιλιακής Συμβουλευτικής Οργάνωσης (IMCO), που σήμερα (από το 1982) ονομάζεται Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), η ίδρυση της Hellenic War Risk Association in 1960, η έναρξη των Εκθέσεων Ποσειδωνία το 1969 ήταν μερικά από τα πολλά γεγονότα στα οποία το G.S.C.C. συμμετείχε και υποστήριξε ενεργά και με ενθουσιασμό.
Όπως είπε ο κ. Φαφαλιός όλα αυτά τα χρόνια το Committee συνεργάστηκε στενά με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ελλάδα. Οι δύο ενώσεις συνεργάστηκαν αρμονικά για να αντιμετωπίσουν όλα τα σημαντικά ναυτιλιακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Η θέση του G.S.C.C. στο Λονδίνο, ένα από τα κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου, του επέτρεψε να καλλιεργήσει πολύ στενές σχέσεις με όλους τους οργανισμούς που εδρεύουν εδώ, συμπεριλαμβανομένων των Baltic Exchange, Lloyd’s of London, Lloyd’s Register, P & I Clubs, International Chamber of Shipping, Intercargo, Intertanko, I.M.O., χωρίς να ξεχνάμε τους σημαντικότερους ναυλομεσίτες, δικηγόρους, τραπεζίτες και λογιστικές εταιρείες.
Το G.S.C.C. είναι επίσης σταθερός υποστηρικτής της ελληνικής σημαίας, των ελληνικών πληρωμάτων, της Ελληνικής Ακτοφυλακής και ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα που θα συνεχίσει να εκπαιδεύει νέες γενιές Ελλήνων που θα υπηρετούν τόσο στη θάλασσα όσο και στην ξηρά.
Διότι, όπως τόνισε ο κ. Φαφαλιός, χωρίς τους Έλληνες ναυτικούς, το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα.
Όσον αφορά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία, είτε είναι εθνικές είτε διεθνείς, θα αντιμετωπίζονται πάντα με την αφοσίωση του οργανισμού μας, σε στενή συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
«Ενώ η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να αντιδρά και να είναι προληπτική απέναντι στα παγκόσμια γεγονότα, πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει μόνο μία αρχή, ο IMO, ο οποίος θα πρέπει να είναι ο κύριος ρυθμιστής του κλάδου μας σε παγκόσμια βάση και να είναι υπεύθυνος για τη διαμόρφωση όλης της διεθνούς ναυτιλιακής νομοθεσίας», τόνισε ο κ. Φαφαλιός.
Όσον αφορά το πιο σημαντικό ζήτημα της σημερινής εποχής, το πρόβλημα της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, οι λύσεις, τονισε ο κ. Φαφαλιός, δεν έχουν ακόμη βρεθεί και πρέπει να δημιουργήσουμε εφαρμόσιμες ιδέες για το μέλλον με πραγματικά πράσινα καύσιμα, σε αντίθεση με τις ημιτελείς επιλογές που δεν λειτουργούν
Το πλαίσιο Net Zero, εξήγησε ο πρόεδρος της GSCC, είναι ένα ακόμη παράδειγμα που απαιτεί τη συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας και δεν καθορίζεται μόνο από τους πολιτικούς. Είναι ζωτικής σημασίας οι εκπρόσωποι του ΙΜΟ να κατανοήσουν καλύτερα τη ναυτιλία και να δημιουργήσουν πιο αποτελεσματικούς και πρακτικούς κανονισμούς.
Η επέτειος έφερε κοντά εξέχουσες προσωπικότητες από τον χώρο της ναυτιλίας και της πολιτικής, υπογραμμίζοντας τον αδιάκοπο ρόλο του θεσμού στις διεθνείς ναυτιλιακές εξελίξεις και τη βαθιά του σχέση με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα.
Παρόντες ήταν Λόρδοι, Πρέσβεις, ανώτατοι εκπρόσωποι των μελών του GSCC, διακεκριμένοι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς και ανώτατοι εκπρόσωποι του International Maritime Organization (IMO), των P&I Clubs, των War Risk Insurance Clubs, των Νηογνωμόνων, της IACS, του Baltic Exchange, του Intercargo και του Maritime London, μεταξύ άλλων.
Τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιώτικης Ποντικής Βασίλη Κικίλια και τον Αρχηγό ΛΣ Αντιναύαρχο Τρύφωνα Κοντιζά εκπροσώπησε ο Πλοίαρχος ΛΣ Αντώνιος Δουμάνης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό και προσέφερε στον πρόεδρο του GSCC, κ. Χαράλαμπο Ι. Φαφαλιό, το έμβλημα του Αρχηγού του Λ.Σ. ως ένδειξη εκτίμησης και συνεργασίας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter