Με αμμωνία…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 03 Νοεμβρίου 2025 16:29
Παρά την υπάρχουσα αβεβαιότητα στους παγκόσμιους κανονισμούς για την καθαρή ναυτιλία, ορισμένες πρωτοβουλίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές θέτουν φιλόδοξους στόχους για τη μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ναυτιλιακή διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Νότιας Αφρικής-Ευρώπης, η οποία θα μπορούσε να αναπτύξει πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με αμμωνία μόλις το 2029 και να κλιμακωθεί προς την πλήρη απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2035. Αυτά τα ευρήματα περιέχονται σε μια μελέτη σκοπιμότητας από το Global Maritime Forum, που εκπονήθηκε σε συνεργασία με μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε το 2023 για την ανάπτυξη ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου στην εμπορική διαδρομή σιδηρομεταλλεύματος Νότιας Αφρικής-Ευρώπης.
Η κοινοπραξία περιλαμβάνει την Anglo American, CMB. TECH, Freeport Saldanha, Vuka Marine και Engie. Ο πράσινος ναυτιλιακός διάδρομος που αναπτύσσεται θα συνδέει τον κόλπο Saldanha στο Δυτικό Ακρωτήριο της Νότιας Αφρικής με το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία. Θα γίνει μία από τις πρώτες παγκόσμιες πράσινες ναυτιλιακές διαδρομές από Νότο προς Βορρά.
Με τη Νότια Αφρική να προωθεί μια εθνική αγορά πράσινου υδρογόνου, ο ναυτιλιακός τομέας φαίνεται να διαδραματίζει βασικό ρόλο απορρόφησης. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα μεγάλα λιμάνια της χώρας βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης πράσινων υποδομών ναυτιλιακών καυσίμων. Ο κόλπος Saldanha είναι ένα από τα λιμάνια, προσφέροντας μια σημαντική ευκαιρία για μείωση των εκπομπών στον τομέα της ναυτιλίας ως ο κύριος τερματικός σταθμός εξαγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Νότιας Αφρικής.
Σύμφωνα με τη μελέτη, τα έργα πράσινου υδρογόνου που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κοντά στα λιμάνια Boegoebaai, Saldanha και Walvis Bay είναι αρκετά για να καλύψουν τη ζήτηση καυσίμων του πράσινου διαδρόμου. Αυτό περιλαμβάνει το σενάριο υψηλής ζήτησης του διαδρόμου για 22 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ετησίως έως το 2035. Ωστόσο, η μελέτη προβλέπει ότι στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του πράσινου διαδρόμου, τα πλοία με αμμωνία πιθανότατα θα καταφύγουν στο Ρότερνταμ. Ως σημαντικός παγκόσμιος κόμβος καυσίμων, το Ρότερνταμ είναι σήμερα ένα από τα πιο ώριμα λιμάνια όσον αφορά τον ανεφοδιασμό με αμμωνία και τα πλαίσια ασφαλείας.
