Παρ10172025

Last updateΠαρ, 17 Οκτ 2025 8pm

IMO: Αναβλήθηκε για ένα χρόνο η συνεδρίαση της MEPC

IMOFOTO

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ψήφισε την Παρασκευή να αναβάλει για ένα χρόνο την έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, αφήνοντας το μέλλον της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας σε αβεβαιότητα.

Οι χώρες ψήφισαν 57-49 υπέρ της αναβολής, μετά από πρόταση της Σαουδικής Αραβίας. Άλλες 21 χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και η Κύπρος, απείχαν, ενώ οκτώ δεν συμμετείχαν, αναφέρει η Lloyd’s List.

Οι χώρες της ΕΕ ψήφισαν κατά της αναβολής, ενώ η Ρωσία, η Κίνα και οι μεγάλες χώρες εξαγωγής πετρελαίου ψήφισαν αναβολή. Το στρατόπεδο του «Ναι» χρειαζόταν 54 ψήφους από τις 106 για να κερδίσει.
Η Σαουδική Αραβία, η οποία άσκησε έντονες πιέσεις για να καταργηθεί η τιμή του άνθρακα, ζήτησε την αναβολή επικαλούμενη το επίπεδο διαίρεσης σχετικά με την τιμολόγηση του άνθρακα.

Ωστόσο, η Βραζιλία, η οποία είχε πιέσει για την άμεση διεξαγωγή της ψηφοφορίας για το NZF, υποστήριξε ότι η αναβολή ισοδυναμούσε με «άρνηση των μέτρων», καθώς όλες οι ημερομηνίες στο NZF θα έπρεπε να επανεξεταστούν.

Ο ΔΝΟ θα πραγματοποιήσει την ενδιάμεση συνεδρίασή του για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου την επόμενη εβδομάδα, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπρόσωποι θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν τις συνομιλίες για τις λεπτομέρειες του NZF.

Ωστόσο, η αναβολή θέτει υπό αμφισβήτηση την επιχειρηματική σκοπιμότητα των επενδύσεων σε πράσινη ναυτιλία, παρατείνοντας την αβεβαιότητα για τους πλοιοκτήτες που πρέπει να ανανεώσουν τους στόλους τους.

Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez, ζήτησε από τους εκπροσώπους να μην πανηγυρίσουν για το αποτέλεσμα. Ο κ. Dominguez είπε ότι πρέπει να μάθουν από το αποτέλεσμα, να εργαστούν για την επίτευξη συναίνεσης και να «επιστρέψουν σε ένα χρόνο έτοιμοι για διαπραγματεύσεις».
Το πλαίσιο στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης του άνθρακα για οποιονδήποτε βιομηχανικό τομέα, με στόχο να χαράξει μια σαφή πορεία για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε καθαρές εκπομπές μηδενικού ισοζυγίου. Η υιοθέτηση της συμφωνίας του ΔΝΟ είναι ζωτικής σημασίας για την υλοποίηση της μετάβασης της διεθνούς ναυτιλίας σε καθαρές εκπομπές μηδενικού ισοζυγίου και για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο στον τομέα

«Λυπούμαστε για την σημερινή αναβολή της υιοθέτησης της διεθνούς συμφωνίας για το κλίμα στον τομέα της ναυτιλίας. Το πλαίσιο του ΔΝΟ για τις μηδενικές εκπομπές είναι απαραίτητο για να δώσει στον κλάδο τη βεβαιότητα που χρειάζεται και να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στην αγορά να παράγει τα καθαρά καύσιμα που είναι απαραίτητα για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών.

Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες (European Shipowners | ECSA) εκφράζουν τη λύπη τους για την αναβολή της υιοθέτησης του πλαισίου Net-Zero Framework (NZF) του IMO, αναφέρεται σε ανακοίνωση της ECSA.
Σήμερα, μετά από μια εβδομάδα διαπραγματεύσεων για το κλίμα στο Λονδίνο, τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) των Ηνωμένων Εθνών ανέβαλαν για ένα έτος την ψηφοφορία για την υιοθέτηση του πλαισίου Net-Zero Framework του ΔΝΟ.
Το πλαίσιο στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης του άνθρακα για οποιονδήποτε βιομηχανικό τομέα, με στόχο να χαράξει μια σαφή πορεία για τη μετάβαση της ναυτιλίας στο net zero. Η υιοθέτηση της συμφωνίας του IMO είναι ζωτικής σημασίας για την υλοποίηση της μετάβασης της διεθνούς ναυτιλίας σε εκπομπές net-zero και για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο στον τομέα της ρύθμισης.
«Λυπούμαστε για την σημερινή αναβολή της υιοθέτησης της διεθνούς συμφωνίας για το κλίμα για τη ναυτιλία. Το πλαίσιο IMO Net-Zero είναι απαραίτητο για να δώσει στον κλάδο τη βεβαιότητα που χρειάζεται και να στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στην αγορά να παράγει τα καθαρά καύσιμα που είναι απαραίτητα για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών.
Η ναυτιλία είναι ένας διεθνής κλάδος που απαιτεί ουσιαστικούς παγκόσμιους κανονισμούς για την αποκαρβονισμοποίηση. Η παγκόσμια ρύθμιση είναι απαραίτητη για να εξασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση σε διεθνές επίπεδο και να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας.
Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τους διεθνείς εταίρους μας για να διασφαλίσουμε την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με το IMO NZF», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πλοιοκτητών | ECSA.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter