Σαβ04192025

Last updateΔευ, 21 Απρ 2025 3pm

ΗΠΑ: Πρόταση για κλιμακούμενα τέλη σε κινεζικά πλοία, χειριστές ΥΦΑ και PCTC

dolar 00

Μετά από έρευνα μηνών και καταγγελίες που υποβλήθηκαν από πέντε συνδικάτα των ΗΠΑ, ο Εμπορικός Αντιπρόσωπος των ΗΠΑ δημοσίευσε την πρότασή του ζητώντας την κλιμάκωση των δασμών στα κινεζικά πλοία και τις εταιρείες που τα εκμεταλλεύονται με σκοπό την αντιμετώπιση των θεωρούμενων αθέμιτων κινεζικών εμπορικών πρακτικών. Ενώ τα τέλη δεν είναι τόσο μεγάλα όσο η πρόταση τον Φεβρουάριο του 2025, είναι ευρύτερα στοχεύοντας τόσο στις εξαγωγές ΥΦΑ όσο και στους μεταφορείς οχημάτων. Η προσπάθεια συνδέεται με την έκκληση του προέδρου Donald Trump για την ανοικοδόμηση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Υπό το πρίσμα των πληροφοριών που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια της έρευνας και λαμβάνοντας υπόψη τις δημόσιες παρατηρήσεις, ο εμπορικός αντιπρόσωπος των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι η στόχευση της Κίνας στους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της ναυπηγικής βιομηχανίας για δεσπόζουσα θέση είναι παράλογη και επιβαρύνει ή περιορίζει το εμπόριο των ΗΠΑ. Το USTR ισχυρίζεται ότι η στόχευση της Κίνας για δεσπόζουσα θέση επιβαρύνει ή περιορίζει το εμπόριο των ΗΠΑ υπονομεύοντας τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και τις επενδύσεις στους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ
Οι χρεώσεις
Ενώ επικεντρώνεται σε κινεζικούς φορείς εκμετάλλευσης πλοίων και ιδιοκτήτες σκαφών, πλοία κινεζικής κατασκευής, η βιομηχανία εξεπλάγη από τη συμπερίληψη όλων των ξένων μεταφορέων οχημάτων (PCTCs) και τη μεταφορά ΥΦΑ. Η δομή προσφέρει ορισμένες εξαιρέσεις για πλοία στα προγράμματα MARAD, που ασχολούνται με θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, που φθάνουν κενά σε λιμάνια των ΗΠΑ και κάτω από ένα ορισμένο μέγεθος ή όριο χωρητικότητας. Περιλαμβάνει επίσης τέλη για γερανούς εμπορευματοκιβωτίων, εμπορευματοκιβώτια και σασί που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η πρόταση καθορίζει τα τέλη για τα πλοία κινεζικής κατασκευής με βάση την καθαρή χωρητικότητα του σκάφους και ένα χρονοδιάγραμμα σταδιακής εισαγωγής. Το τέλος θα χρεώνεται έως και πέντε φορές ετησίως, ανά σκάφος. Το πρώτο τέλος που ισχύει από τις 14 Οκτωβρίου 2025 θα είναι 50 $ ανά καθαρό τόνο και θα αυξηθεί έξι μήνες αργότερα στα 80 $. Οι ετήσιες αυξήσεις θα κινηθούν στα 110 και 140 δολάρια ανά καθαρό τόνο το 2028.
Για τους φορείς εκμετάλλευσης σκαφών κινεζικής κατασκευής, το τέλος ξεκινά από 18 δολάρια ανά καθαρό τόνο τον Οκτώβριο του 2025, κινούμενο έξι μήνες αργότερα στα 23 δολάρια ανά καθαρό τόνο. Οι ετήσιες αυξήσεις θα είναι στα 28 δολάρια το 2027 και στα 33 δολάρια ανά καθαρό τόνο το 2028. Η εναλλακτική λύση για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων βασίζεται σε ανά εμπορευματοκιβώτιο που εκφορτώνεται, ξεκινώντας από 120 $ για κάθε εμπορευματοκιβώτιο τον Οκτώβριο του 2025 και στη συνέχεια τα step-ups στα 153 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο το 2026, 195 $ το 2027 και τέλος 250 $ ανά εμπορευματοκιβώτιο το 2028. Το τέλος μπορεί να ανασταλεί για έως και τρία χρόνια εάν ο ιδιοκτήτης παραγγείλει και παραλάβει ένα πλοίο που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ ίσης ή μεγαλύτερης καθαρής χωρητικότητας. Μεταξύ των άλλων εξαιρέσεων είναι για πλοία χωρητικότητας μικρότερης των 4.000 TEU, εξειδικευμένα σκάφη και Lakers.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter