Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα επιβεβαιώνει την υποστήριξή της στους ναυτικούς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 15 Απριλίου 2025 07:48

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) χαιρετίζει τη σειρά ενημερώσεων ορόσημο στη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC) της ΔΟΕ, μετά από μια έντονη εβδομάδα διαπραγματεύσεων στην έδρα της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) στη Γενεύη. Στο πλαίσιο της Ειδικής Τριμερούς Επιτροπής της ΔΟΕ για την MLC, οι κυβερνήσεις, οι πλοιοκτήτες και τα συνδικάτα συναντήθηκαν από τις 7 έως τις 11 Απριλίου για να επανεξετάσουν και να υιοθετήσουν κρίσιμες ενημερώσεις που αντικατοπτρίζουν τις εξελισσόμενες ανάγκες των ναυτικών και της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Ο Tim Springett, Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασιακών Υποθέσεων του ICS και εκπρόσωπος της Ομάδας Πλοιοκτητών στη συνεδρίαση της ΔΟΕ, δήλωσε:
"Είμαι απίστευτα υπερήφανος που εκπροσωπώ τους πλοιοκτήτες στη ΔΟΕ φέτος για την πέμπτη συνάντηση της STC, για την αναθεώρηση και την τροποποίηση της MLC. Είχα την τύχη να έχω την υποστήριξη μιας τόσο ισχυρής ομάδας και μαζί μπορέσαμε να επιτύχουμε κάποιες σημαντικές βελτιώσεις στα δικαιώματα των ναυτικών σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τους κοινωνικούς εταίρους μας. Τα επιτεύγματα της STC αποδεικνύουν ότι - ανεξάρτητα από το ζήτημα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας - όταν ενωθούμε, μπορούμε να το λύσουμε ».
Μεταξύ της δέσμης τροπολογιών που συμφωνήθηκαν για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και διαβίωσης των ναυτικών στα πλοία περιλαμβάνονταν διατάξεις για τον ορισμό των ναυτικών ως βασικών εργαζομένων· ενισχυμένες απαιτήσεις για τη στήριξη του επαναπατρισμού των ναυτικών· νέα υποχρεωτικά μέτρα για να διασφαλιστεί ότι έχουν πρόσβαση σε άδεια ξηράς χωρίς να χρειάζονται θεώρηση ή ειδική άδεια· και ενισχυμένη προστασία από τον εκφοβισμό και την παρενόχληση.
Ο Helio Vicente, Διευθυντής Υποθέσεων Απασχόλησης του ICS, σχολίασε:
«Αυτή ήταν μια επιτυχημένη και ιστορική εβδομάδα συζητήσεων. Σε συνεργασία με τις εθνικές κυβερνήσεις και τα συνδικάτα των εργαζομένων στις μεταφορές, υπό την αιγίδα της ΔΟΕ, υιοθετήσαμε δυνητικά μετασχηματιστικές αλλαγές για τους ναυτικούς και τη βιομηχανία. Αυτές οι εξελίξεις αποδεικνύουν τη διαρκή δέσμευσή μας για τη βελτίωση της ζωής και των συνθηκών εργασίας των ναυτικών σε όλο τον κόσμο».
Μια άλλη αξιοσημείωτη εξέλιξη από τη σύνοδο της περασμένης εβδομάδας ήταν η συμφωνία για τη συμπερίληψη μιας νέας διάταξης στο MLC, συνιστώντας τη μεταφορά του Διεθνούς Ιατρικού Οδηγού του ICS για ναυτικούς και αλιείς στα πλοία, συμπληρώνοντας την υπάρχουσα απαίτηση για όλα τα πλοία να φέρουν ιατρικό οδηγό επί του σκάφους. Ο οδηγός αναπτύχθηκε με την υποστήριξη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) και της Διεθνούς Ένωσης Ναυτικής Υγείας (IMHA).
Η κα Corinne Vargha, Διευθύντρια του Τμήματος Διεθνών Προτύπων Εργασίας της ΔΟΕ, πρόσθεσε:
«Σε μια εποχή που το πνεύμα της πολυμέρειας και η προστιθέμενη αξία της τριμερούς προσέγγισης τίθενται υπό αμφισβήτηση, η STC απέδειξε ότι ο τριμερής διάλογος και η πολυμέρεια λειτουργούν και παρέχουν αποτελεσματικές λύσεις στις παγκόσμιες προκλήσεις. Το εξαιρετικό έργο που επιτελέστηκε αυτή την εβδομάδα, ιδίως οι τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν για την ενίσχυση της προστασίας από τη βία και την παρενόχληση επί του πλοίου, η αναγνώριση των ναυτικών ως βασικών εργαζομένων και η πρόσβαση σε άδεια ξηράς θα κάνουν θετική διαφορά στην καθημερινή ζωή των ναυτικών και των πλοιοκτητών.»
Η ναυτιλιακή τριμερής ρυθμιστική δομή της ΔΟΕ συγκεντρώνει τις εθνικές κυβερνήσεις, παράλληλα με μια παγκόσμια ομάδα πλοιοκτητών που συντονίζεται από το ICS και μια παγκόσμια ομάδα ναυτικών που συντονίζεται από την ITF.
Στη συνάντηση συμφωνήθηκε επίσης μια δέσμη συμπληρωματικών ψηφισμάτων, ένα από τα οποία θέσπισε ένα πλαίσιο για μια μελλοντική κοινή συνεδρίαση μεταξύ των τριμερών εταίρων της ΔΟΕ και των κρατών μελών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ), για την επανεξέταση και ενδεχομένως την ευθυγράμμιση των αλληλεπικαλυπτόμενων ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, εντός του πεδίου εφαρμογής των συμβάσεων που εποπτεύονται και από τους δύο οργανισμούς.
Η ναυτιλιακή ρυθμιστική διαδικασία της ΔΟΕ:
Η ΔΟΕ είναι ο μόνος τριμερής οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών μέσω του οποίου οι εθνικές κυβερνήσεις, μαζί με τους τομεακούς κοινωνικούς εταίρους (εκπρόσωποι εργοδοτών και εργαζομένων), θεσπίζουν εργασιακά πρότυπα και πολιτικές, μέσω ανοικτών συζητήσεων και διαπραγματεύσεων.
Σε ναυτιλιακό πλαίσιο, αυτό πραγματοποιείται μέσω της Ειδικής Τριμερούς Επιτροπής (STC) της ΔΟΕ για την MLC, 2006. Κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων STC της ΔΟΕ, το ICS συντονίζει τους εκπροσώπους των ναυτικών εργοδοτών από όλο τον κόσμο, ενώ οι εκπρόσωποι των συνδικάτων των ναυτικών από όλο τον κόσμο συντονίζονται από την ITF.
Ως η μακροχρόνια γραμματεία της παγκόσμιας ομάδας ναυτιλιακών εργοδοτών στη ΔΟΕ των Ηνωμένων Εθνών, το ICS συντονίζει την εκπροσώπηση και τις θέσεις των πλοιοκτητών κατά τη διάρκεια όλων των ναυτιλιακών συναντήσεων που αφορούν πλοιοκτήτες, συνδικάτα ναυτικών και κυβερνήσεις.
Τα νέα μέτρα που εγκρίθηκαν από τη ΔΟΕ του ΟΗΕ αναμένεται να επικυρωθούν στη Γενεύη, κατά τη διάρκεια της 113ης Συνόδου της Διεθνούς Διάσκεψης Εργασίας της ΔΟΕ (2-13 Ιουνίου). Στη συνέχεια, αναμένεται να τεθούν σε ισχύ λίγο περισσότερο από δύο χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2027.