Τρι03182025

Last updateΤρι, 18 Μαρ 2025 11am

Κινεζική αντεπίθεση…

0ΚίναΝαυπηγείο

Στην αντεπίθεση η Κίνα για το ενδεχόμενο επιβολής υψηλών λιμενικών τελών στα Αμερικανικά λιμάνια για πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Η China Shipowners’ Association (CSA) και η China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI) σχολίασαν επικριτικά τις προτάσεις του US Trade Representative.

Σε ένα σχόλιο που κατατέθηκε στον ιστότοπο του USTR, η CSA χαρακτήρισε τις προτεινόμενες ενέργειες του οργανισμού μεροληπτικές και είπε ότι παραβιάζουν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου καθώς και τις αποφάσεις επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ. Η κίνηση του USTR παραβιάζει επίσης τη Σινο-Αμερικανική Ναυτιλιακή Συμφωνία του 2003, δήλωσε η CSA, προσθέτοντας ότι παραβιάζει τους νόμους και τους κανόνες των ΗΠΑ. Οι προτάσεις υπερβαίνουν τη νόμιμη εξουσία του USTR, παραβιάζουν τη δικαιοδοσία της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, παραβιάζουν τα πρότυπα για τη δράση του οργανισμού βάσει του νόμου περί διοικητικής διαδικασίας και παραβιάζουν τη ρήτρα εξαγωγής του Συντάγματος των ΗΠΑ. Η Ένωση Εθνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας, σε ξεχωριστό σχόλιο, δήλωσε ότι αντιτίθεται στην πρόταση. Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι η κίνηση δεν θα αναζωογονήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία και ότι η Κίνα θα λάβει μέτρα για να υποστηρίξει τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της.
Επιπτώσεις
Τα πρώτα σημάδια μιας αγοράς δύο ταχυτήτων εμφανίζονται εν αναμονή της πιθανής τιμωρίας του Trump για την κινεζική χωρητικότητα.
Η BRS ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι τα πλοία που συνδέονται με την Κίνα γίνονται τώρα «πολύ λιγότερο ελκυστικά» για μακροχρόνιες ναυλώσεις λόγω της πιθανότητας ότι, σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια των ναυλώσεων τους, αυτά τα πλοία θα πρέπει να προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ.
Η δικηγορική εταιρεία Hill Dickinson βλέπει επίσης αναθεωρήσεις στη διατύπωση των ναυλωμένων μερών, τόσο τους κατά παραγγελία όρους όσο και τις τροποποιήσεις στα τυποποιημένα έντυπα ναύλωσης για ταξίδια και περιόδους σε σχέση με μια πιθανή επικείμενη καταστολή της κινεζικής χωρητικότητας από τις ΗΠΑ.
Η Clarksons Research έχει υπολογίσει σχεδόν 37.000 ελλιμενισμούς στις ΗΠΑ πέρυσι από πλοία που πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν το μέγιστο τέλος 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της σύνδεσής τους με την Κίνα, που ισοδυναμεί με το 83% των κλήσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά μόνο περίπου το 30% των στάσεων από δεξαμενόπλοια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter