Εντυπωσιακή άνοδος για τα Capes
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2025 07:03

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε νέα άνοδο με εβδομαδιαία κέρδη να καταγράφονται σε όλα τα μεγέθη. Εντυπωσιακή ήταν η εβδομαδιαία κερδοφορία των Capes με άνοδο που πλησίασε το 50% και ακολούθησαν τα Ultramaxes με διψήφια άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 46,56%, τα Kamsarmaxes +3,17%, τα Ultramaxes (63) +10,43% και τα Handies +4,35%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 389 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 2052 μονάδες την Παρασκευή 18 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η βασική διαδρομή Αυστραλίας-Κίνας παρουσίαζε βελτιώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας με σταθερή ροή φορτίων από τους κύριους μεταλλωρύχους αλλά και τους Operators. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,62 $/tn.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε έντονη δραστηριότητα ιδίως στο νότο και στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα για φορτώσεις προς το τέλος Αυγούστου. Επιπλέον υποστήριξη ήρθε στην αγορά από την έλλειψη μετακινούμενων πλοίων από την Ασία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 23,05 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 50,56Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 31Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού η ναυλαγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά ο βορράς ήταν ήρεμος και από την άλλη ο νότος όπου κινήθηκε ανοδικά από τη Λατινική Αμερική προς την Άπω Ανατολή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-17,5 Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 26,5-28,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 21-23 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία Ινδονησία και Αυστραλία προσέφεραν πλειάδα επιλογών στους πλοιοκτήτες. Επιπλέον υπήρξε αυξημένο ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου ενισχύοντας περαιτέρω τους ναύλους. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15,5-17,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, η Νοτιοανατολική Ασία παρέμεινε σε θετική τροχιά με σταθερή ροή φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία. Επίσης υπάρχει ενδιαφέρον και για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ήταν σε σιγή, με το βόρειο Ειρηνικό και την Κίνα να μην προσφέρει ιδιαίτερες ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε ανοδικά παρά την υπερπροσφορά πλοίων καθώς η έλλειψη χωρητικότητας στη Νότια Αφρική βοήθησε στην άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος προχώρησε ανοδικά με αρκετά κλεισίματα προς όλες τις διαδρομές για τα τέλη Ιουλίου σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 27,5-29Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά ωστόσο τις τελευταίες μέρες έριξε ρυθμούς. Όλες οι διαδρομές κινήθηκαν θετικά κυρίως στο βορρά για τα ταξίδια στα τέλη του μήνα και στις αρχές του επόμενου. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 28,5-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 27-28,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη ενισχύθηκε από την καλή εικόνα του αμερικάνικο κόλπου και της βόρειας Βραζιλίας. Έτσι αρκετά πλοία μετακινήθηκαν προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κρατώντας την προσφορά χωρητικότητας στην περιοχή σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε άνοδο στη ζήτηση αλλά αυτό δεν αποτυπώθηκε και στους ναύλους. Η προσφορά πλοίων ήταν φθίνουσα και άρχισε να αυξάνεται η ζήτηση. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά έμεινε σταθερή παρουσιάζοντας οριακές απώλειες στα υπερατλαντικά ταξίδια. Αρκετά πλοία μετακινήθηκαν προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες ωστόσο η προσφορά παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6,5-8K/ημέρα.
Η Μεσόγειος ακολούθησε την τάση των μεγαλύτερων πλοίων όπου η ζήτηση αυξήθηκε αλλά οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10,5-12 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με ενισχυμένη ζήτηση, όμως αφού καλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας δεν ανανεώθηκε η λίστα φορτίων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η λίστα των πλοίων παραμένει μεγάλη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) έδειξε μικτές τάσεις. Στην αρχή της εβδομάδας υπήρχε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ωστόσο έγινε ή αύξηση των φορτίων από τη Δυτική Ακτή έφερε τους ναύλους στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως το βορρά, η βιασύνη των ναυλωτών να καλύψουν τις απαιτήσεις τους k αυξημένη ζήτηση προς την Μεσόγειο και την Ευρώπη ανέβασαν τους ναύλους. Στο νότο αυξήσεις είδαμε στα μεγαλύτερα πλοία του τομέα ενώ τα μικρότερα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία συνεχίστηκε η ανοδική πορεία των προηγούμενων ημερών με έντονη κινητικότητα μέσα στον κόλπο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 12-13,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice