Τετ09172025

Last updateΠεμ, 18 Σεπ 2025 7am

DNV :«Ο κλάδος περνά από τη φιλοδοξία στη δράση»

aerioi rypoi 0

Την ένατη έκδοση της Ναυτιλιακής Πρόβλεψής του έως το 2050 με το Energy Transition Outlook 2025 παρουσίασε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εβδομάδας Ναυτιλίας του Λονδίνου ο DNV.

Με βασικό συμπέρασμα ότι ο κλάδος της ναυτιλίας «περνά από την φιλοδοξία στη δράση», δήλωσε ο DNV, επισημαίνει τον αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών για πλοία διπλού καυσίμου και την εμφάνιση νέων τεχνολογιών. Ωστόσο, σημειώνει ότι η προσφορά και οι υποδομές υστερούν πολύ, επαναλαμβάνοντας τη μακροχρόνια πεποίθηση του κλάδου ότι δεν θα υπάρξει μία μοναδική λύση στις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά του. Η αναμενόμενη υιοθέτηση του πλαισίου Net-Zero του ΙΜΟ θα διαμορφώσει το μέλλον και ο DNV έχει επικεντρώσει τη νέα έκθεση στη διερεύνηση των επιπτώσεων του κανονισμού και της κατάστασης της μετάβασης στα καύσιμα. Μία από τις βασικές προκλήσεις που έχει επισημανθεί επανειλημμένα είναι η έλλειψη προμήθειας καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Ο DNV αναφέρει ότι η προσφορά θα πρέπει να εικοσαπλασιαστεί με βάση τις εκτιμήσεις του.
Ο DNV προτείνει «Διαδρόμους Δέσμευσης Άνθρακα», παρόμοια με την ιδέα για τους Πράσινους Ναυτιλιακούς Διαδρόμους. Στο πλαίσιο της έρευνάς του, εξέτασε την ευκαιρία για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να χρησιμοποιήσουν τη δέσμευση άνθρακα επί του σκάφους. Μάλιστα ζητά την ανάπτυξη των υποδομών εκφόρτωσης/αποθήκευσης σε 20 λιμάνια που είναι βασικά για το εμπόριο αυτών των μεγάλων πλοίων, τονίζοντας ότι αυτό θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 20%. Μεταξύ των ανησυχιών που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι το συμπέρασμα του DNV ότι το πλαίσιο του ΙΜΟ θα διπλασιάσει το κόστος, αλλά επισημαίνοντας ότι είναι διαχειρίσιμο μέσω μιας σειράς στρατηγικών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter