Παραγγελίες bulk : Πτώση 54% ως 63%
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 18 Αυγούστου 2025 13:27

Οι παραγγελίες πλοίων για τους περισσότερους τομείς έχουν επιβραδυνθεί δραματικά το 2025, με τον μεγαλύτερο τομέα της ναυτιλίας, το ξηρό χύδην φορτίο. Τα τελευταία στοιχεία της Clarksons Research δείχνουν ότι οι συνολικές παραγγελίες από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 54% σε ετήσια βάση, επαναφέροντας τη δραστηριότητα σύμφωνα με τον μέσο όρο των 10 ετών. Οι παραγγελίες νεότευκτων ξηρού φορτίου χύδην έφτασαν στο χαμηλότερο σύνολο H1 από το 2017 σε 169 πλοία, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.
"Η επιβράδυνση αντανακλά τη συνεχιζόμενη επιφυλακτικότητα από τους ιδιοκτήτες εν μέσω αβέβαιων μακροοικονομικών συνθηκών, ηπιότερων προσδοκιών της ναυλαγοράς και περιορισμένης βραχυπρόθεσμης ορατότητας κερδών. Οι ανησυχίες σχετικά με τους μελλοντικούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και η αβεβαιότητα σχετικά με τις προτιμώμενες τεχνολογίες καυσίμων συνέβαλαν επίσης στον δισταγμό για την υποβολή νέων παραγγελιών. Οι αυξημένες τιμές των νεότευκτων πλοίων έχουν ενδεχομένως αποθαρρύνει ορισμένους υποψήφιους αγοραστές ", σημείωσε η VesselsValue σε πρόσφατη έκθεση.
Οι αναλυτές της χρηματιστηριακής BRS περιέγραψαν επίσης τη «βαθιά πτώση» των καταγεγραμμένων παραγγελιών ξηρού χύδην φορτίου κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους, μειωμένες κατά 63% σε ετήσια βάση.
Η BRS απέδωσε εν μέρει την πτώση στο γεγονός ότι οι τιμές παρέμειναν επίμονα υψηλές, ενώ πολλές αγορές ξηρού χύδην φορτίου έχουν ατονήσει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης China Newbuilding Dry Bulk Price Index (CNDPI) - ένα σύστημα δεικτών που αξιολογείται από επαγγελματική επιτροπή αποτελούμενη από 21 εγχώριους και ξένους ναυλομεσίτες - σημείωσε κατά μέσο όρο το υψηλότερο επίπεδό του από τότε που ξεκίνησαν τα αρχεία το 2011 κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2025. Ωστόσο, οι τιμές αρχίζουν τώρα να εξασθενούν.
Η BRS ανέφερε επίσης τη ρυθμιστική και τεχνολογική αβεβαιότητα, καθώς και τα σοκ γεωπολιτικής και εμπορικής πολιτικής ως λόγους για τη φετινή μείωση των συμβάσεων ξηρού χύδην φορτίου.
Η BRS σημείωσε την έντονη μείωση των παραγγελιών που έγιναν από Έλληνες ιδιοκτήτες - που περιγράφεται ως βασικό «καμπανάκι» της αγοράς.