Πεμ04242025

Last updateΠεμ, 24 Απρ 2025 11am

LNG:Χάος στον ορίζοντα;

0LNG

Οι συνεχιζόμενοι δασμολογικοί πόλεμοι και τα αντίποινα έχουν δημιουργήσει χάος παγκοσμίως, με την αγορά ΥΦΑ να αναμένει αλλαγές στα εμπορικά πρότυπα.

Ενώ ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έχει ελάχιστο αντίκτυπο στη ναυτιλία ΥΦΑ (τουλάχιστον το 2025), οι επιπτώσεις θα είναι εμφανείς σε περίπτωση παρατεταμένου πολέμου, πλήττοντας μακροπρόθεσμα τη ναυτιλία ΥΦΑ, με το μελλοντικό εμπόριο, τις τιμές αποστολής και τις προγραμματισμένες ικανότητες να φέρουν το κύριο βάρος. Η χαμηλότερη ζήτηση τονομιλίων θα επιδεινώσει τη συνεχιζόμενη κάμψη των ναύλων μεταφοράς ΥΦΑ, επιδεινώνοντας τις συνθήκες υπερπροσφοράς και αντιμετωπίζοντας την αναμενόμενη ανάκαμψη των τιμών προς το 2027-28. Η αντιπαράθεση μεταξύ των δύο δυνάμεων θα αμφισβητήσει το status quo της τρέχουσας δυναμικής του εμπορίου ΥΦΑ και γίνεται εμφανής ταχύτερα από το αναμενόμενο, καθώς η Κίνα έχει σταματήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG, επιβάλλοντας αντίποινα ύψους 15% στο αμερικανικό LNG και έχει αρχίσει να μεταπωλεί αμερικανικό φορτίο στην Ευρώπη. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αυξανόμενη εγχώρια παραγωγή της Κίνας, οι ισχυρές προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Power of Siberia και οι χαμηλότερες εισαγωγές το 1ο τρίμηνο του 25 (μείωση 24% σε ετήσια βάση) διαδραμάτισαν επίσης κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της στάσης της χώρας.
Αν και η Κίνα συνεχίζει να απέχει από το αμερικανικό LNG, τα εμπορικά πρότυπα θα αλλάξουν, ειδικά όταν η ζήτηση της Κίνας ανακάμψει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Υπό αυτές τις συνθήκες, η εξάρτηση της Κίνας από άλλους προορισμούς, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία, θα αυξηθεί περαιτέρω. Εάν η Κίνα πρέπει να αντικαταστήσει το αμερικανικό ΥΦΑ με το Κατάρ, την Αυστραλία και τη Ρωσία, το συνολικό παραγόμενο τονομίλι θα είναι περίπου 35 δισεκατομμύρια τονομίλια, υποδεικνύοντας πιθανή απώλεια 45 δισεκατομμυρίων τονομιλίων για τη ναυτιλία ΥΦΑ
Ο δασμολογικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας και ο σκληρός στρατηγικός ανταγωνισμός θα επηρεάσουν το εμπόριο LNG, με πιο βαθιές αλλαγές πιθανές, ειδικά το επόμενο έτος, καθώς οι μεγάλοι συμβατικοί όγκοι που υπογράφηκαν μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας είναι πιθανό να ξεκινήσουν το 2026. Το μειωμένο εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών θα υποχωρήσει την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης ναυτιλίας ΥΦΑ με την έναρξη νέων συμβατικών προμηθειών, ενώ νέοι τερματικοί σταθμοί ΥΦΑ θα τεθούν σε λειτουργία στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τη Drewry, η Κίνα έχει εξασφαλίσει σημαντική συμβατική ικανότητα με τις ΗΠΑ από το 2021, υπογράφοντας περίπου 18 μεσοπρόθεσμες έως μακροπρόθεσμες συμφωνίες πώλησης και αγοράς (αθροίζοντας 28 mtpa) με εκτεταμένες προμήθειες έως το 2040. Έτσι, η παρατεταμένη στροφή της Κίνας από τις ΗΠΑ θα πλήξει τη ναυτιλία LNG.
Με αυξημένες συμβατικές προμήθειες από τις ΗΠΑ, η Κίνα θα μπορούσε να μεταπωλήσει περισσότερο φορτίο LNG των ΗΠΑ στην Ευρώπη. Ωστόσο, η έκταση παραμένει αβέβαιη, καθώς η αυξανόμενη μεταπώληση της Κίνας θα μπορούσε να προκαλέσει αυστηρότητα από τους βασικούς εξαγωγείς της, αμφισβητώντας τη θέση και την ευελιξία της ως μη παραδοσιακού πωλητή σε βασικές χώρες εισαγωγής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter