Μαρόκο: Ένα χρόνο νωρίτερα η λειτουργία του transshipment hub του Nador West Med
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου 2025 17:37
Το λιμάνι Nador West Med στο Μαρόκο που θα διαδραματίσει ρόλο transshipment hub, θα μπορούσε να ανοίξει νωρίτερα δηλαδή το 2026 από το αναμενόμενο 2027 σύμφωνα με νεότερα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών ετοιμάζονται επίσης για το άνοιγμα του λιμανιού. Τον περασμένο μήνα, η Marsa Maroc του Μαρόκου και η CMA Terminals (θυγατρική της CMA CGM) ολοκλήρωσαν μια κοινή συνεργασία για την παραχώρηση του West Terminal στο λιμάνι του Nador West Med. Ο Όμιλος MSC - μέσω της θυγατρικής του Terminal Investment Limited (TIL) - υπέγραψε επίσης συμφωνία με τη Marsa Maroc για την παραχώρηση του δεύτερου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο Nador West.
Με το Nador West Med να βασίζεται στην επιτυχία του λιμανιού της Tanger Med, αναμένεται να διαταράξει περαιτέρω την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή της Μεσογείου. Στην πρώτη του φάση, το λιμάνι του Ναντόρ θα έχει ικανότητα διαχείρισης 1,8 εκατομμυρίων TEU ετησίως, η οποία θα αυξηθεί σε περίπου 5,5 εκατομμύρια TEU στις επόμενες φάσεις. Αυτό θέτει το λιμάνι σε άμεσο ανταγωνισμό με καθιερωμένους ευρωπαϊκούς λιμένες μεταφόρτωσης όπως η Αλχεθίρας (η οποία διακίνησε 4,7 εκατομμύρια TEU το 2024) και η Βαλένθια (5,5 εκατομμύρια TEU το 2024).
Ο ανταγωνισμός
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξαν ανησυχίες στην Ισπανία ότι αναδυόμενοι κόμβοι όπως το Nador West Med θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την παρακμή του λιμανιού του Algeciras. Το επιχείρημα είναι ότι οι αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί στην Ευρώπη δημιουργούν ανταγωνιστικά μειονεκτήματα για τα ισπανικά λιμάνια σε σύγκριση με τους Μαροκινούς γείτονές τους στη Μεσόγειο.
Η κρατική υπηρεσία λιμένων της Ισπανίας έχει ζητήσει στο παρελθόν ρυθμιστική ισορροπία στην Ευρώπη, προειδοποιώντας για πιθανή μείωση της ναυτιλιακής κίνησης υπέρ του Μαρόκου. Η Λιμενική Αρχή του Κόλπου της Αλχεθίρας εκτιμά ότι το λιμάνι της θα μπορούσε να χάσει σχεδόν το 60% του όγκου μεταφόρτωσης στην Tanger Med σύμφωνα με ένα σενάριο αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών.
