Δευ10272025

Last updateΤετ, 29 Οκτ 2025 7am

Αμβέρσα-Μπριζ: Δύσκολο το τρέχον έτος

0Αμβέρσα

Το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ευρώπης, η Αμβέρσα-Μπριζ, αντιμετωπίζει μια από τις πιο δύσκολες χρονιές του τον τελευταίο καιρό, που χαρακτηρίζεται από αυξανόμενες κρίσεις που επηρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις. Το λιμάνι αναφέρει ότι οι παγκόσμιες αβεβαιότητες, ειδικά το ασταθές εμπορικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τη συμφόρηση, τις βιομηχανικές ενέργειες και τις μεταβαλλόμενες ναυτιλιακές συμμαχίες, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις δραστηριότητές του.
Η Αμβέρσα-Μπριζ δημοσίευσε τα στοιχεία απόδοσης των πρώτων εννέα μηνών που αντικατοπτρίζουν για άλλη μια φορά μια τάση που έχει γίνει κανόνας φέτος, τη μείωση της διακίνησης φορτίου. Κατά τη διάρκεια της περιόδου, το λιμάνι είδε τη διακίνησή του να μειώνεται κατά 3,8% και να διαμορφώνεται στους 202,6 εκατομμύρια τόνους. Τα τμήματα ξηρού και υγρού χύδην φορτίου κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση, ενώ τα εμπορευματοκιβώτια και το RoRo σημείωσαν σχεδόν σταθερή ανάπτυξη.
Το λιμάνι τονίζει ότι η απόδοση κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα δίνει μια εικόνα μικτής κατάστασης. Παρά τις προσπάθειες να διασφαλιστεί ότι θα παραμείνει ανθεκτικό, το λιμάνι αισθάνεται την πίεση των αυξανόμενων προκλήσεων. Αυτά διασχίζουν ένα ασταθές εμπορικό περιβάλλον που πυροδοτείται από τους δασμούς των ΗΠΑ και τη συμφόρηση των λιμανιών λόγω της αναδιάταξης των συμμαχιών εμπορευματοκιβωτίων και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που συνεχίζει να αναγκάζει τα πλοία να αναδρομολογούνται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Λόγω των προκλήσεων, η απόδοση σε όλους τους τομείς έχει υποστεί πίεση. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, η οποία κατέγραψε ισχυρό ξεκίνημα το πρώτο εξάμηνο του έτους, έχασε κάποια δυναμική από τον Αύγουστο και μετά, με αποτέλεσμα η απόδοση του τρίτου τριμήνου να παραμείνει στο 2,4% κάτω από το επίπεδο της ίδιας περιόδου πέρυσι. Συνολικά, η απόδοση του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε μέτρια αύξηση κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται κατά 1,1% στους 113,5 εκατομμύρια τόνους και τα TEU να αυξάνονται κατά 1,6% στα 10,3 εκατομμύρια.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου, τα ξηρά και υγρά χύδην φορτία διατήρησαν την πτωτική τους τάση. Το ξηρό φορτίο χύδην μειώθηκε κατά 8,9% στους 10,1 εκατομμύρια τόνους, κυρίως λόγω των ασθενέστερων αποστολών λιπασμάτων που μειώθηκαν κατά 1,1%. Ο διπλασιασμός των ρωσικών αποστολών εν αναμονή των νέων δασμών της ΕΕ, παράλληλα με ένα αυξανόμενο μερίδιο από χώρες εναλλακτικής προέλευσης όπως το Μαρόκο, απέτρεψε μεγαλύτερη πτώση στο τμήμα.
Η Αμβέρσα-Μπριζ κατέγραψε επίσης πτώση στη διακίνηση υγρών χύδην που υποχώρησε κατά 13,5% στους 55,9 εκατομμύρια τόνους. Μια σημαντική αιτία ήταν τα παράγωγα πετρελαίου, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 62 τοις εκατό του τμήματος και τα οποία μειώθηκαν κατά 18 τοις εκατό λόγω της απώλειας εξαγωγών στη Δυτική Αφρική ως αποτέλεσμα των αυστηρότερων ευρωπαϊκών κανονισμών και των χαμηλότερων εισαγωγών από το Ηνωμένο Βασίλειο. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κατέγραψε επίσης πτώση 15,1% λόγω της ευρωπαϊκής απαγόρευσης μεταφόρτωσης ρωσικού αερίου. Μια μεγαλύτερη πτώση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις υψηλότερες εισαγωγές από τις ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών, το λιμάνι σημείωσε αύξηση της διακίνησης RoRo κατά 3,3% με συνολικά 2,34 εκατομμύρια νέα οχήματα. Συνολικά 15.436 ποντοπόρα πλοία κατέπλευσαν στο λιμάνι, σημειώνοντας αύξηση 2,8%. Το τμήμα της κρουαζιέρας δεν γλίτωσε, με το Zeebrugge να καταγράφει μείωση 4,9% στον αριθμό των επιβατών σε 392.500. Συνολικά 139 κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν στο λιμάνι, τέσσερα λιγότερα από πέρυσι.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter