Παρ09192025

Last updateΠαρ, 19 Σεπ 2025 5pm

Προτροπές…

0International Association of Ports and Harbors

Η International Association of Ports and Harbors (IAPH) προέτρεψε τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) να υιοθετήσουν το NZF στο MEPC ES.2, τονίζοντας τη σημασία του για ζωτικής σημασίας επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και διασφαλίζοντας ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες δεν θα μείνουν πίσω στην ενεργειακή μετάβαση.


Με την ψηφοφορία για τις τροποποιήσεις της Σύμβασης MARPOL να έχει οριστεί για την εβδομάδα της 13ης Οκτωβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της IAPH κάλεσε όλους τους ενδιαφερόμενους να υποστηρίξουν ένα παγκόσμιο οικονομικό μέτρο, προειδοποιώντας ότι οι κατακερματισμένες εθνικές και περιφερειακές δράσεις θα μπορούσαν να σημάνουν «καταστροφή για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση».
Μιλώντας σε εκδήλωση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές που διοργάνωσε η Accelleron στη Διεθνή Εβδομάδα Ναυτιλίας του Λονδίνου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της IAPH, Patrick Verhoeven, εξέδωσε μια αυστηρή προειδοποίηση σχετικά με τις συνέπειες ενός αρνητικού αποτελέσματος από την επικείμενη ψηφοφορία για την υιοθέτηση των μέτρων του Net Zero Framework (NZF) του ΙΜΟ στην έκτακτη συνεδρίαση της MEPC στα μέσα Οκτωβρίου.
Πριν από το MEPC80 τον Ιούλιο του 2023, η IAPH υπέβαλε πρόσκληση με άλλους για ένα οικονομικό μέτρο για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ υδρογονανθράκων και καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Ένα τέτοιο μέτρο θα συμβάλει επίσης στη χρηματοδότηση πολύ αναγκαίων επενδύσεων στην έρευνα και την ανάπτυξη για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας, καθώς και στη στήριξη των ζωτικής σημασίας επενδύσεων σε λιμενικές υποδομές για τη διασφάλιση του εφοδιασμού με αυτά τα νέα καύσιμα, ιδίως σε αναπτυσσόμενες χώρες που διαφορετικά θα περιθωριοποιηθούν.
Έκτοτε, η IAPH υποστηρίζει σταθερά την υιοθέτηση ενός παγκόσμιου προτύπου καυσίμων για τη ναυτιλία και ενός οικονομικού μέτρου, που αποτελείται από έναν μηχανισμό τιμολόγησης και ένα σύστημα εμπορίας πιστώσεων για τη μείωση των εκπομπών και τη χρηματοδότηση της μετάβασης σε καύσιμα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Το κόστος
Πέρυσι, η IAPH υπέβαλε έκθεση στον ΙΜΟ παρουσιάζοντας τα ευρήματα μιας μελέτης που ανέθεσε στην Maritime & Transport Business Solutions (MTBS) σχετικά με τις επενδυτικές ανάγκες των αναπτυσσόμενων χωρών για την προσαρμογή στο κλίμα και την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η έκθεση υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο το Ταμείο Καθαρών Μηδενικών Εκπομπών του ΙΜΟ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τις αναπτυσσόμενες χώρες να επενδύσουν σε μέτρα προσαρμογής και μετριασμού στα λιμάνια τους, παρέχοντας ένα αποθεματικό για τη στήριξη της δίκαιης μετάβασης αυτών των χωρών.

Το κόστος των λιμενικών υποδομών απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές θα ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το μέγεθος του λιμένα, την τοποθεσία, τις υπάρχουσες υποδομές, τις υπάρχουσες δραστηριότητες και τα προηγούμενα σχέδια προσαρμογής και μετριασμού. Ωστόσο, υποστηριζόμενη από πολυάριθμες περιπτωσιολογικές μελέτες σε αναπτυσσόμενες χώρες, η έκθεση εκτιμά ότι οι συνολικές επενδυτικές ανάγκες για την προσαρμογή και τον μετριασμό των λιμανιών στις αναπτυσσόμενες χώρες ανέρχονται περίπου μεταξύ 55 και 83 δισεκατομμυρίων δολαρίων. 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter