Επιταχύνει στη Λαττάκεια…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 24 Αυγούστου 2025 12:58

Το EU ETS «είναι εδώ...» και οι κινήσεις των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια εκτός Ε.Ε. στην ανατολική Μεσόγειο, και όχι μόνο, σίγουρα δεν περνάνε απαρατήρητες. Σε αυτό το «φόντο» η CMA CGM επιτάχυνε τη δεύτερη φάση της επέκτασης του λιμανιού της Λαττάκειας μετά από συνάντηση στη Δαμασκό μεταξύ του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου Rodolphe Saadé και του Προέδρου της Συρίας.
Αυτό ακολουθεί την αρχική επένδυση ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ που βρίσκεται σε εξέλιξη και σηματοδοτεί μια ευρύτερη στρατηγική δέσμευση 200 εκατομμυρίων ευρώ βραχυπρόθεσμα.
Στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης 30ετούς συμφωνίας παραχώρησης που υπεγράφη την 1η Μαΐου 2025, η CMA CGM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται και να ανακατασκευάζει τον κύριο διεθνή τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων της Συρίας στο λιμάνι της Λαττάκειας.
Η επέκταση στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του λιμένα ως περιφερειακού εμπορικού κόμβου και στη στήριξη της οικονομικής ανάκαμψης της Συρίας.
Η επένδυση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ θα χρηματοδοτήσει μια ευρεία αναβάθμιση του τερματικού σταθμού, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης της χωρητικότητας σε πάνω από ένα εκατομμύριο TEU ετησίως, σύγχρονων συστημάτων διαχείρισης φορτίου, ψηφιοποιημένων λιμενικών λειτουργιών και ολοκληρωμένων πλατφορμών εφοδιαστικής.
Η υποδομή θα αναβαθμιστεί για να φιλοξενήσει μεγαλύτερα σκάφη με βύθισμα 16 μέτρων, ενώ ο νέος εξοπλισμός θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και την απόδοση.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν επίσης βελτιωμένες σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας φορτίων σε ολόκληρη τη Συρία και πέραν αυτής, ενισχύοντας τους όγκους και την περιφερειακή συνδεσιμότητα.
Σύμφωνα με την ευρύτερη στρατηγική εφοδιαστικής της, η CMA CGM σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει και να λειτουργήσει ξηρούς λιμένες σε όλη τη Συρία.
Ο Διεθνής Τερματικός Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων της Λαττάκια (LICT), που λειτουργεί στο πλαίσιο της παραχώρησης CMA CGM, χειρίζεται επί του παρόντος περίπου το 95% του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων της Συρίας.