«Θετικά» τα νέα από την κρουαζιέρα – Απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025 07:03

Καθώς «κλείνει» η περίοδος της κρουαζιέρας για την Ελλάδα φέτος τα στοιχεία εμφανίζουν αύξηση 1,3 στον αριθμό των επιβατών έναντι 1,2 του 2024. Αν και «αναιμική» η αύξηση αυτή σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε χθες η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association - CLIA) και πραγματοποιήθηκε από την Oxford Economics, η μέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στη Μύκονο ανήλθε το 2024 σε 107 ευρώ, με το μεγαλύτερο ποσό, ήτοι 37 ευρώ, να δαπανάται για ψώνια.
Οι συνολικές δαπάνες που σχετίζονται με την κρουαζιέρα ανήλθαν σε 159 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 126 εκατ. ευρώ αφορούσαν έξοδα των επιβατών και του πληρώματος και 33 εκατ. ευρώ δαπάνες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Όπως αποτυπώνεται στην έρευνα, η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στη Μύκονο υπερβαίνει τις άμεσες δαπάνες των επιβατών, του πληρώματος και των εταιρειών, καθώς η συνολική συνεισφορά, συμπεριλαμβανομένης της έμμεσης και της επαγόμενης συνεισφοράς, εκτιμάται σε 201 εκατ. ευρώ.
Σε όρους απασχόλησης, η συνολική επίδραση της κρουαζιέρας αντικατοπτρίζεται σε 2.925 θέσεις εργασίας στη Μύκονο, εκ των οποίων οι 2.389 είναι άμεσες, ενώ το αποτύπωμα στους μισθούς εκτιμάται σε 46 εκατ. ευρώ.
Ως προς το μείγμα των επιβατών κρουαζιέρας, ο μεγαλύτερο όγκος, ήτοι το 33%, προήλθε από τις ΗΠΑ, το 19% από την Ιταλία, το 12% από το Ηνωμένο Βασίλειο, ένα επίσης 12% από τον Καναδά και ακολούθησαν με μικρότερα μερίδια οι αγορές της Αυστραλίας (4%), της Γερμανίας (4%) και της Γαλλία (2%). Σημειωτέο ότι η ελληνική αγορά αντιστοίχησε σε ποσοστό μικρότερο του 1%.
Θέμα στρατηγικού σχεδιασμού
Την εκπόνηση ενός εθνικού σχεδίου για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας με όρους βιωσιμότητας πρόταξε, η Μ. Δεληγιάννη σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι οι εταιρείες επιθυμούν να εμπλουτίσουν τα δρομολόγιά τους και με νέους, εναλλακτικούς προορισμούς. Μάλιστα τόνισε ότι η δημιουργία ενός εθνικού σχεδίου ανάπτυξης της κρουαζιέρας θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για τη δρομολόγηση επενδύσεων και την υποστήριξη νέων προορισμών στην Ελλάδα για να επισημάνει ότι αυτό το σχέδιο πρέπει να δημιουργηθεί από την ελληνική κυβέρνηση μαζί με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ανοίξει.