Κρουαζιέρα: Το λιμάνι της Βαρκελώνης αλλάζει φιλοσοφία για τον υπερτουρισμό
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Ιουλίου 2025 13:29

Εντείνονται οι αντιδράσεις αλλά και οι δράσεις επί Ισπανικού εδάφους για τον υπερτουρισμό. Η πόλη της Βαρκελώνης αναλαμβάνει δράση για να αντιμετωπίσει τα αυξανόμενα παράπονα για υπερπληθυσμό και υπερτουρισμό που οι επικριτές λένε ότι συνδέονται με τα κρουαζιερόπλοια. Μετά την καταγραφή αύξησης 20% στον αριθμό των επιβατών κρουαζιερόπλοιων μεταξύ 2018 και 2024, η Βαρκελώνη θέλει τώρα να θέσει ένα όριο στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας. Η πόλη κατέγραψε 3,65 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι και αναφέρει αύξηση 21% στις κλήσεις και αύξηση 20% στους επιβάτες σε 1,2 εκατομμύρια τους πρώτους πέντε μήνες του 2025. Ο δήμαρχος της Βαρκελώνης Jaume Collboni, πιέζει ανοιχτά για τον περιορισμό του υπερτουρισμού των κρουαζιερόπλοιων, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης αύξησης του τουριστικού φόρου για τους επιβάτες...
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης και το λιμάνι της Βαρκελώνης υπέγραψαν μια νέα συμφωνία που αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των τερματικών σταθμών κρουαζιερόπλοιων από επτά σε πέντε έως το 2030. Το καθαρό αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της μέγιστης χωρητικότητας κρουαζιέρας της Βαρκελώνης κατά 16% από 37.000 σε 31.000 επιβάτες την ημέρα.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, συνολικά 185 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στην αναμόρφωση των τερματικών σταθμών κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι και σε επενδύσεις σε άλλα έργα υποδομής, απώτερος στόχος των οποίων είναι η αναδιοργάνωση της δραστηριότητας κρουαζιέρας για να καταστεί πιο βιώσιμη.
Το επίκεντρο της συμφωνίας περιλαμβάνει τη μείωση του αριθμού των τερματικών σταθμών κρουαζιερόπλοιων από επτά σε πέντε με την κατεδάφιση των σημερινών τερματικών σταθμών A, B και C στην προβλήτα Adossat και την κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο χώρο του τερματικού σταθμού C. Ο νέος τερματικός σταθμός θα είναι ο μοναδικός δημόσιος τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων της Βαρκελώνης με χωρητικότητα 7.000 επιβατών και θα δώσει προτεραιότητα στις κρουαζιέρες στο λιμάνι και στα μικρά σκάφη. Το λιμάνι θα διαθέτει πέντε τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας, τέσσερις από τους οποίους θα είναι ιδιωτικοί και ένας δημόσιος.
Εκτός από τους τερματικούς σταθμούς, το λιμάνι της Βαρκελώνης θα επενδύσει επίσης 50 εκατομμύρια ευρώ για την πλήρη αναμόρφωση του τμήματος της προβλήτας μήκους 610 μέτρων που στεγάζει σήμερα τους τερματικούς σταθμούς Α και Β. Η Βαρκελώνη υπογραμμίζει ότι οι τρεις τερματικοί σταθμοί που θα κατεδαφιστούν πλησιάζουν στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους και ότι είναι κρίσιμο να κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις που ταιριάζουν καλύτερα στις τρέχουσες απαιτήσεις της βιομηχανίας κρουαζιέρας.
Η αναμόρφωση της αποβάθρας θα διευκολύνει την εγκατάσταση των χερσαίων συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για να επιτρέψει στα κρουαζιερόπλοια να συνδεθούν στο ηλεκτρικό δίκτυο ενώ βρίσκονται αγκυροβολημένα, μειώνοντας τελικά τις εκπομπές. Η Βαρκελώνη έχει αναγορευτεί ως ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης που έχει αργήσει στις χερσαίες επενδύσεις ενέργειας, κάτι που θα μπορούσε να δει το λιμάνι να μην πληροί την προθεσμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030 για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά.
Οι εργασίες για τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2030, όταν ο τερματικός σταθμός C θα είναι πλήρως λειτουργικός.
Παρά το γεγονός ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας είναι ένας από τους βασικούς οικονομικούς τομείς στη Βαρκελώνη, δημιουργώντας 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως και συνεισφέροντας 562 εκατομμύρια ευρώ απευθείας στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Καταλονίας, η πόλη υποστηρίζει ότι ένα πιο ομαλό και αποτελεσματικό μοντέλο θαλάσσιου τουρισμού είναι απαραίτητο για να καταστεί ο τομέας βιώσιμος. Η πόλη θα επιδιώξει επίσης να ενθαρρύνει τους επιβάτες κρουαζιέρας να παρατείνουν την παραμονή τους στην ξηρά.