Μετά τα ναυπηγεία και τα κρουαζιερόπλοια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2025 14:14

Εντείνεται ο «πόλεμος» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας με αφορμή τις επιπρόσθετες χρεώσεις στα αμερικανικά λιμάνια για κινεζικής κατασκευής πλοία που θα καταπλέουν στους αμερικανικούς λιμένες.
Η Κίνα επέκτεινε τα νέα της «ειδικά λιμενικά τέλη» στα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το εάν η βιομηχανία κρουαζιέρας θα υποχωρήσει από τις προγραμματισμένες επισκέψεις σε λιμάνια λόγω του κόστους. Τα νέα τέλη ξεκίνησαν στις 14 Οκτωβρίου ως ανταπόδοση των λιμενικών τελών των ΗΠΑ που εισήχθησαν στο πλαίσιο του προγράμματος που θεσπίστηκε από το Γραφείο Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ ως απάντηση στην κυριαρχία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία.
Το πρόγραμμα των ΗΠΑ στοχεύει πλοία που ανήκουν και λειτουργούν από την Κίνα, καθώς και εκείνα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αλλά ισχύει κυρίως για την εμπορική ναυτιλιακή βιομηχανία. Κανένα από τα κρουαζιερόπλοια της Κίνας δεν έχει προγραμματίσει επισκέψεις σε λιμάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Κίνα, στο αμοιβαίο πρόγραμμά της, στοχεύει πλοία που ανήκουν ή λειτουργούν από τις ΗΠΑ, καθώς και πλοία που φέρουν σημαία και κατασκευάζονται από τις ΗΠΑ.
Η «δοκιμή» της προσέγγισης της Κίνας στον κλάδο της κρουαζιέρας ήρθε την Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου, με το κρουαζιερόπλοιο Riviera με σημαία Νήσων Μάρσαλ με 1.250 επιβάτες, το οποίο εκμεταλλεύεται η Oceania Cruises με έδρα το Μαϊάμι της Φλόριντα, μέρος της Norwegian Cruise Line Holdings, το οποίο είχε προγραμματιστεί για μονοήμερη επίσκεψη στο λιμάνι. Το πλοίο, το οποίο διατίθεται στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών και μεταφέρει Αμερικανούς επιβάτες, βρίσκεται σε κρουαζιέρα 14 διανυκτερεύσεων που ξεκίνησε από την Ιαπωνία.
Τα τέλη θα ήταν σημαντικά για τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία είναι μεγαλύτερα από πολλά εμπορικά πλοία. Επί του παρόντος, η Κίνα χρεώνει 56 $ ανά καθαρό τόνο, με τα τέλη να αυξάνονται έως το 2028 σε περίπου 157 $ ανά καθαρό τόνο. Για ένα πλοίο στο μέγεθος του Spectrum of the Seas, υπολογίζεται ότι η τρέχουσα χρέωση θα είναι περισσότερα από 9 εκατομμύρια δολάρια ανά ταξίδι και θα αυξηθεί σε περισσότερα από 26.5 εκατομμύρια δολάρια για κάθε κρουαζιέρα.
Με την Κίνα να στοχεύει τις επισκέψεις σε λιμάνια διέλευσης κρουαζιερόπλοιων για τα τέλη, εκτιμάται ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πιθανό να επανεξετάσουν τις επισκέψεις στα λιμάνια. Με τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια να ανήκουν στην Carnival Corporation με έδρα τις ΗΠΑ, τη Royal Caribbean Group και τη Norwegian Cruise Line Holdings, άλλες επισκέψεις σε λιμάνια είναι πιθανό να ακυρωθούν.