Στα Δικαστήρια η CLIA…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 02 Σεπτεμβρίου 2025 05:55

Αναμφίβολά αναμένεται με ενδιαφέρον η απόφαση- γνωμοδότηση στην οποία θα προβεί το Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Χαβάη στο οποίο και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η Cruise Lines International Association για να καταρρίψει την απόφαση της Χαβάης να επιβάλλει για πρώτη φορά «πράσινο τέλος» 11% στους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων για το χρονικό διάστημα που το πλοίο τους είναι αγκυροβολημένο στα λιμάνια της Χαβάης και δίνει επίσης στην τοπική κυβέρνηση την εξουσία να εισπράξει επιπλέον χρέωση 3%.
Είναι η πρώτη νομική κίνηση που κάνει η CLIA, η οποία φαίνεται πως είναι έτοιμη να εγκαταλείψει την πολιτική «κατευνασμού» των τοπικών κοινωνιών που έχουν αντιδράσει στον «υπερτουρισμό» από τις μαζικές αποεπιβιβάσεις επιβατών κρουαζιερόπλοιων και στην λογική της επιβολής λιμενικών τελών στους επιβάτες.
Στην προσφυγή της η CLIA ισχυρίζεται ότι το «Πράσινο Τέλος», όπως ονομάζεται η επιπρόσθετη χρέωση, αποτελεί «κατάφωρη παραβίαση» του Συντάγματος των ΗΠΑ, των ομοσπονδιακών κανονισμών για τα ποτάμια και τα λιμάνια υποστηρίζοντας ότι η ομοσπονδιακή νομοθεσία των ΗΠΑ διασφαλίζει ότι «τα πλωτά ύδατα των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ένας κοινός πόρος, όχι ένας πόρος που πρέπει να επιτάσσεται από μεμονωμένες πολιτείες για τα δικά τους τοπικιστικά συμφέροντα αύξησης εσόδων. Στην προσφυγή της, η CLIA υποστηρίζει επίσης ότι οι πρόσθετες χρεώσεις θα κάνουν τις κρουαζιέρες στη Χαβάη πολύ πιο ακριβές για τις οικογένειες και ότι θα προσθέσει εκατοντάδες δολάρια στο κόστος των δημοφιλών δρομολογίων κρουαζιέρας που ελλιμενίζονται στα λιμάνια της Χαβάης.
Οι κρουαζιέρες που αναφέρουν φέρνουν περίπου 3000.000 τουρίστες ετησίως στη Χαβάη με βάση τα δεδομένα του 2023. Τα στοιχεία της κυβέρνησης της Χαβάης δείχνουν ότι υπήρχαν περισσότεροι από 9,6 εκατομμύρια επισκέπτες στην πολιτεία το 2023.
Η Ελλάδα επέβαλε πρόσφατα νέα τέλη για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις στα πιο δημοφιλή νησιά, αφού πολλοί παραπονέθηκαν ότι τα λιμάνια, όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, κατακλύζονται από επιβάτες κρουαζιέρας. Το Μεξικό ανακοίνωσε επίσης έναν μεγάλο φόρο, αλλά αργότερα κατέληξε σε συμφωνία με τη βιομηχανία κρουαζιέρας για μια πιο σταδιακή προσέγγιση στα τέλη. Ανάλογες χρεώσεις ισχύουν και σε δημοφιλείς προορισμούς της Αλάσκα αλλά και της Αδριατικής ενώ στην Ολλανδία είναι σε εξέλιξη η υλοποίηση απομάκρυνσης του κατάπλου κρουαζιερόπλοιων σε λιμενικούς χώρους που γειτνιάζουν με τις μεγάλες γνωστές πόλεις λιμάνια.
Είναι προφανές ότι η CLIA έχοντας βρεθεί ενώπιον ενός κύματος αντιδράσεων που γιγαντώνεται σε δημοφιλείς προορισμούς επιχειρεί να ανασχέσει αυτό το κύμα στέλνοντας ένα μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.