Σαβ05312025

Last updateΣαβ, 31 Μαϊ 2025 3pm

Κρουαζιέρα: Θετικές προοπτικές το 2025

0κρουαζιερα

Με ισχυρές προκρατήσεις και θετικές προοπτικές, ο κλάδος της κρουαζιέρας προχωρά με τις προγραμματισμένες αλλά καθυστερημένες μεγάλες αναδιαμορφώσεις των υφιστάμενων πλοίων. Εταιρίες όπως η Celebrity Cruises της Royal Caribbean, η MSC Cruises και η Regent Seven Seas Cruises της Norwegian Cruise Line Holdings ανακοίνωσαν πρόσφατα μεγάλες επενδύσεις σε υπάρχοντα πλοία του στόλου εκτός από τις νέες παραγγελίες τους για νεότευκτα.


Όταν η πανδημία COVID-19 ξεπέρασε τον κλάδο το 2020, τα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των πλοίων στους στόλους τέθηκαν σε αναμονή και ακυρώθηκαν καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας εργάστηκαν για τη μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών. Καμία από τις μεγάλες εταιρίες δεν ακύρωσε νέες παραγγελίες πλοίων και πρόσφατα έκαναν τις πρώτες παραγγελίες μεγάλων κρουαζιερόπλοιων από την πανδημία. Τώρα με την ισχυρή ζήτηση από τους ταξιδιώτες, οι εταιρίες συνεχίζουν τις προσπάθειές τους για την ανακατασκευή και εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων πλοίων.
Η δύναμη του κλάδου τονίστηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν η Cruise Lines International Association (CLIA) δημοσίευσε την έκθεσή του για την κατάσταση του κλάδου για το 2025. Προβλέπει αύξηση περίπου 9% στον αριθμό των επιβατών για τις κρουαζιέρες των εταιριών μελών της ή συνολικά 37,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2025. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ήταν το γεγονός ότι σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των επιβατών τα τελευταία δύο χρόνια στα πλοία των μελών της έκαναν κρουαζιερόπλοια για πρώτη φορά.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας σχεδιάζουν παρόμοιες μεγάλες επενδύσεις σε υπάρχοντα πλοία για να τα αναβαθμίσουν σε ανταγωνιστικά νεότευκτα. Ταυτόχρονα, η βιομηχανία έχει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Seatrade, περισσότερα από 55 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες παραγγελίες για 69 ή περισσότερα νέα πλοία που λήγουν μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.

Προβληματισμός

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο ειδικής σύσκεψης χθες στο Δήμο Πειραιά τα θέματα της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης με επίκεντρο την κρουαζιέρα τέθηκαν μία ακόμη φορά επί τάπητος καθώς διαπιστώνεται προβληματισμός για το οικονομικό και τουριστικό αποτύπωμα των επιβατών της κρουαζιέρας στην πόλη αλλά και για τα ζητήματα «συνεργασίας» των εταιριών με εταιρίες που δραστηριοποιούνται στους τροφοεφοδιασμούς και τις ναυπηγοεπισκευές. Υπενθυμίζεται ότι το Ε.Β.Ε.Π. είχε μεταξύ άλλων θέσει τα εν λόγω θέματα σε δύο συναντήσεις που είχε με αξιωματούχους της CLIA.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΒΕΠ, η Ελλάδα το 2024 υποδέχθηκε περισσότερους από 40 εκατομμύρια επισκέπτες εκ των οποίων 8 εκατομμύρια ήταν οι συνολικές κινήσεις επιβατών κρουαζιέρας που αντιστοιχούν σε περίπου 2 εκατ. ταξιδιώτες στο συγκεκριμένο κλάδο. Ο Πειραιάς, η Σαντορίνη και η Μύκονος συγκέντρωσαν το 55% της συνολικής κίνησης, καταγράφοντας μεγάλη επισκεψιμότητα.

Το 2025 η επιβατική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να αυξηθεί κατά 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Ο κ. Κορκίδης επισήμανε ότι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας δεν βασίζεται μόνο σε γεωπολιτικούς λόγους, αλλά στη στρατηγική θέση της χώρας και στην ποιότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

«Η Ελλάδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη χώρα-προορισμός στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία, με πάνω από 5.500 προσεγγίσεις πλοίων ετησίως», υπογράμμισε, ζητώντας τη βελτίωση των υποδομών, την ενίσχυση των υπηρεσιών και την οργάνωση των εκδρομών για την ομαλή διαχείριση των επισκεπτών.

Ωστόσο, ο ίδιος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες: «Ενώ ο κύκλος εργασιών του κλάδου στην Ε.Ε. ξεπερνά τα 55 δισ. ευρώ, η Ελλάδα αποκομίζει λιγότερο από 1 δισ. ετησίως – αυτό δείχνει ότι κάπου υστερούμε».

Παράλληλα, αναδείχθηκε η ανάγκη επανενεργοποίησης της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, που όπως τόνισε δεν έχει συνεδριάσει εδώ και 3,5 χρόνια, τη στιγμή που οι αρρυθμίες στη λειτουργία του κλάδου, ιδίως σε δημοφιλείς προορισμούς, εντείνονται.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter