Τετ09242025

Last updateΤετ, 24 Σεπ 2025 3pm

Διονύσης Θεοδωράτος: Αργήσαμε…

0Συνεδριο Small

Αργήσαμε... Αυτή η λέξη, η έννοια της συμπύκνωσε νωρίτερα σήμερα στη συζήτηση που έγινε στο πλαίσιο του 8ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών ITC 2025, που λαμβάνει χώρα 23 και 24 Σεπτεμβρίου στο ΜΕΓΑΡΟ Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, του τι συμβαίνει όσον αφορά στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών.

Σχεδόν μονολεκτικά ο πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν. Διονύσης Θεοδωράτος με την λέξη «αργήσαμε» ουσιαστικά περιέγραψε την χρονική καθυστέρηση που καταγράφεται ως τώρα για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου στα νέα δεδομένα που επιβάλει η Ε.Ε. και ο ΙΜΟ απαντώντας στην σχετική ερώτηση. Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν. ερωτηθείς για τα κονδύλια που απαιτούνται για την ανανέωση και προσαρμογή μονάδων του ακτοπλοϊκού στόλου που επιδέχονται μετασκευών τόνισε ότι οι προσπάθειες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εξεύρεση κονδυλίων κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση για να επισημάνει ωστόσο ότι η εν λόγω πρωτοβουλία, ιδανικά θα έπρεπε ήδη να βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης, λόγω και των ευρωπαϊκών δεσμεύσεων της χώρας σημειώνοντας ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν ορισμένα πράγματα για να προχωρήσουν και οι μοχλεύσεις. Στο σημείο αυτό υπενθύμισε ότι μέχρι σήμερα οι όποιες επενδύσεις στον ακτοπλοϊκό στόλο έχουν γίνει με ιδιωτικά κεφάλαια για να τονίσει ότι η πράσινη μετάβαση έχει και το περιβαλλοντικό της κόστος το οποίο δεν πρέπει να αγνοηθεί αλλά να συνυπολογιστεί σε μια δύσκολη όπως την χαρακτήρισε περίπτωση όπου πέραν των ανελαστικών δαπανών προστίθενται το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS και τα ακριβότερα καύσιμα χαμηλών εκπομπών που τελικά αντανακλούν και στα κόστη των εισιτηρίων. Δεν φτάνει να μιλάμε, είπε για την πράσινη μετάβαση αλλά να δούμε και το θέμα της βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιριών για να θέσει το θέμα της επανεξέτασης του πλαισίου των συνδέσεων σε συνδυασμό με τα κόστη των εισιτηρίων υπενθυμίζοντας ότι το ακτοπλοϊκό εισιτήριο δεν είναι ένα απλό εμπορικό προϊόν αλλά ζήτημα ισότητας πρόσβασης, κοινωνικής συνοχής, γεωγραφικής συνέχειας και εθνικής στρατηγικής. Όσον αφορά στις λιμενικές υποδομές ο κ. Θεοδωράτος και πάλι επανέλαβε ότι έχουμε ως χώρα και εκεί αργήσει καθώς τα λιμάνια δεν πληρούν πλέον τις προδιαγραφές για την φιλοξενία σύγχρονων πλοίων υπενθυμίζοντας ότι εφ’ όσον κτιστούν νέα πλοία για την ακτοπλοΐα μας αυτά θα πρέπει να γίνουν με άλλες προδιαγραφές, η υλοποίηση των οποίων στοιχίζει περισσότερο, αφού οι σημερινές λιμενικές υποδομές περιορίζουν τα πλαίσια.

Αργήσαμε και στα λιμάνια...

Στην ίδια «ρότα» όσον αφορά την κατάσταση των λιμενικών υποδομών και του τι θα έπρεπε να έχει γίνει βρέθηκαν ο πρόεδρος της ΡΑΛ Απ. Παπαποστόλου, ο Δ/νων σύμβουλος του ΟΛΘ Ι. Τσάρας, ο deputy Manager του τμήματος μάρκετινγκ και ποιοτικού ελέγχου του ΟΛΠ Αθ. Καρλής, ο ανώτατος δ/ντης επιχειρήσεων της Celestyal Γ. Κουμπενάς και ο senior partner Octane Management Consultans Γ. Παυλάτος. Οι εν λόγω ομιλητές περιέγραψαν από την δική τους οπτική γωνία την κατάσταση των λιμενικών υποδομών αναδεικνύοντας τις ελλείψεις που υπάρχουν σε θέματα υποδομών. Μάλιστα τόσο ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ σημείωσαν ότι και τα δύο λιμάνια έχουν «τρέξει» το θέμα της από ξηράς ηλεκτροδότησης των πλοίων για να σημειώσουν ότι δεν υπάρχουν απαντήσεις από άλλους φορείς που εμπλέκονται στο θέμα, εκτός λιμένων, ούτε για τα απαιτούμενα ηλεκτρικά φορτία, ούτε για τις τιμολογιακές πολιτικές. Σαφώς καταδείχθηκε και το από δεκαετιών μείζονος σημασίας θέμα της αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων μεταξύ συναρμόδιων υπουργείων στις κατασκευές και αναβαθμίσεις λιμενικών υποδομών, που δεν έχει επιλυθεί ακόμη και σήμερα ενώ κραυγαλέα χαρακτηρίστηκε η περίπτωση επιβολής τέλους επιβατών σε κρουαζιερόπλοια που καταπλέον σε δημοφιλείς προορισμούς με τα ποσά που συγκεντρώνονται να διαμοιράζονται σε τρία υπουργεία γεγονός που προδικάζει ότι αυτά τα ποσά ουδόλως θα συνεισφέρουν στην επίτευξη του αρχικούς τους στόλους που είναι η βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Επιπρόσθετα τονίστηκε ότι δεν υπάρχει σαφής καταγραφή των λιμενικών εγκαταστάσεων και των αρμοδιοτήτων που έχουν κατά τόπους οι Λιμενικοί Οργανισμοί, τα Λιμενικά Ταμεία και τα Λιμενικά Γραφεία... η οποία πρέπει να γίνει και όλοι αυτοί να τεθούν υπό τον έλεγχο ενός φορέα για να καταστεί εφικτός και ο συντονισμός δράσεων αλλά και η αξιοποίηση σχεδίων βελτίωσης και ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών.

ΟΛΠ και ΟΛΘ

Και τα δύο λιμάνια, που ετοιμάζονται να δημοσιοποιήσουν επισήμως τα οικονομικά τους στοιχεία (αύριο ο ΟΛΘ τη Δευτέρα ο ΟΛΠ) βρίσκονται σε θετική πορεία με τους εκπροσώπους τους να αφήνουν να εννοηθεί, ελέω κανονισμών Χρηματιστηρίου, ότι τα πρόσημα παραμένουν ισχυρά θετικά και τα έργα που έχουν προγραμματιστεί θα εκτελεστούν. Μάλιστα και οι δύο αναφέρθηκαν στις χρονο-καθυστερήσεις τόσο για τον 6ο προβλήτα, που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες όσο και για το νέον cruise terminal στον ΟΛΠ του οποίου η κατασκευή βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2010.

Επενδυτικό ενδιαφέρον

Αξιοπρόσεκτη ήταν και η αναφορά περί επενδυτικού ενδιαφέροντος από το εσωτερικό και εξωτερικό κυρίως για μαρίνες με δεδομένο ότι ο εν λόγω τομέας του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας εμφανίζει ανάπτυξη με γεωμετρική πρόοδο με ότι αυτό συνεπάγεται και για το cluster που το περιβάλει. 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter