Μέχρι 100 δισ. δολ το κόστος για τη ναυτιλία από τους ρύπους

ploio

Η τιμολόγηση του άνθρακα στη ναυτιλία δεν είναι πλέον μια αφηρημένη ρυθμιστική έννοια, γράφει το splash247.com. Είναι ένα αυξανόμενο εμπορικό κόστος που αναδιαμορφώνει τους ισολογισμούς σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας.

Το 2025, μόνο η εμπορία εκπομπών στο πλαίσιο του ΣΕΔΕ της ΕΕ αναμένεται να προσθέσει περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος στη διεθνή ναυτιλία. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ένα συνδυασμό περιφερειακών και παγκόσμιων συστημάτων τιμολόγησης του άνθρακα θα μπορούσε να αυξήσει αυτό το κόστος σε πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, σύμφωνα με τις προβλέψεις κόστους της εταιρείας ανάλυσης εκπομπών της ναυτιλίας Siglar Carbon.

Το συνολικό ποσό περιλαμβάνει αλληλεπικαλυπτόμενα μέτρα, όπως το EU ETS, το FuelEU Maritime, το UK ETS και το επικείμενο μέτρο του IMO για την ένταση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από καύσιμα (GFI), το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από το 2028. Εάν όλα τα συστήματα συνυπάρξουν και άλλες χώρες ακολουθήσουν το παράδειγμα της ΕΕ με τοπικούς φόρους εκπομπών, το συνολικό ετήσιο κόστος άνθρακα για τη ναυτιλία θα μπορούσε να ανέλθει σε 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σημείωσε η εταιρεία με έδρα τη Νορβηγία.