Μια πρόταση από το Lloyd's Register (LR) Maritime Decarbonisation Hub για την «Ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας σχεδίου δράσης βάσει διαδρομής με βάση τη Silk Alliance» αναδείχθηκε νικητής του NextGEN Connect Challenge του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Το IMO NextGEN Connect Challenge, που διοργανώθηκε από τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) και τον ΙΜΟ, ήταν μια πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την ανάπτυξη μιας ισχυρής μεθοδολογίας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι ενδιαφερόμενοι για την ανάπτυξη ειδικών σχεδίων δράσης βάσει διαδρομών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) μεταξύ συγκεκριμένων σημείων κατά μήκος μιας ναυτιλιακής διαδρομής στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Ξεκίνησε στη Ναυτιλιακή Εβδομάδα της Σιγκαπούρης πέρυσι, και οι διοργανωτές έλαβαν αρκετές υποβολές υψηλής ποιότητας. Η νικήτρια πρόταση του LR Maritime Decarbonisation Hub επιλέχθηκε για πιλοτική εφαρμογή σε συνεργασία με τον ΙΜΟ.
Με την εμπειρία της έναρξης του συμπλέγματος πράσινων διαδρόμων The Silk Alliance, ο LR Maritime Decarbonisation Hub θα αξιοποιήσει επίσης τη μεθοδολογία του «First Mover Framework» και τις εμπειρίες του από πρωτοβουλίες πράσινων διαδρόμων για να συνεργαστεί με την MPA και τον IMO στο NextGEN Connect Challenge. Η εφαρμογή αυτής της μεθοδολογίας στοχεύει στη δημιουργία δευτερογενούς επίδρασης της γνώσης, των ικανοτήτων και των επενδύσεων στην ευρύτερη περιοχή, συμβάλλοντας σε μια δίκαιη και ισότιμη μετάβαση που ωφελεί επίσης τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες και τα μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Ξεκινώντας από το LR Maritime Decarbonisation Hub σε συνεργασία με εταίρους σε όλη τη θαλάσσια αλυσίδα εφοδιασμού, το «The Silk Alliance» είναι μια πρωτοβουλία συμπλέγματος πράσινων διαδρόμων που επικεντρώνεται σε έναν στόλο που ανεφοδιασμού καυσίμων κυρίως στη Σιγκαπούρη και εμπορεύεται σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή της Ασίας. Η Συμμαχία προσδιόρισε ένα σενάριο σκοπιμότητας για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εντός πεδίου εφαρμογής και συνεχίζει να συνεργάζεται με βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς για να αυξήσει τον αντίκτυπό της για να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των εκπομπών στο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων εντός της Ασίας.
Ο Nick Brown, Διευθύνων Σύμβουλος της Lloyd's Register, δήλωσε: «Αυτή η έγκριση από την κριτική επιτροπή του IMO NextGEN Connect Challenge αποτελεί απόδειξη ότι η μεθοδολογία πράσινου διαδρόμου του LR Maritime Decarbonisation Hub παρέχει σαφή εστίαση στην εκτίμηση της κρίσιμης μάζας που απαιτείται για την προώθηση των απαραίτητων επενδύσεων σε υποδομές, όπως οι υποδομές λιμένων και παραγωγής καυσίμων για εναλλακτικά καύσιμα, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ο κ. Teo Eng Dih, Διευθύνων Σύμβουλος της MPA, δήλωσε: «Εκφράζουμε τα θερμότερα συγχαρητήριά μας στο Lloyd's Register Maritime Decarbonisation Hub για τη νικηφόρα πρότασή τους στο IMO-MPA NextGEN Connect Challenge. Η παρούσα πρόταση επιβεβαιώνει την πραγματιστική και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση που απαιτείται για την επιτάχυνση της υιοθέτησης λύσεων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών μέσω της ανάπτυξης πράσινων και ψηφιακών ναυτιλιακών διαδρόμων. Η MPA προσβλέπει στη συνεργασία με την Lloyd's Register, τον ΙΜΟ και άλλους εταίρους για την εφαρμογή της πρότασης για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim δήλωσε: «Η ναυτιλία χρειάζεται καινοτομία και μέσω δοκιμών και πιλοτικών έργων, μπορούμε όλοι να μάθουμε και να λάβουμε υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές. Ο ΙΜΟ υποστηρίζει αυτό μέσω διαφόρων έργων, σε συνεργασία με πολλούς ενδιαφερόμενους. Χαίρομαι που μέσω του έργου NextGEN Connect Σιγκαπούρης-IMO είδαμε συναρπαστικές προτάσεις να παρουσιάζονται. Συγχαίρω τον νικητή και ανυπομονώ να λάβω τα αποτελέσματα των δοκιμών στον ΙΜΟ, τα οποία θα μοιραστώ με τα κράτη μέλη.»