Σε αναζήτηση ναυπηγεικών κλινών… και οι ευκαιρίες

0Bow replacement

Η παγκόσμια δραστηριότητα επισκευής πλοίων έχει αυξηθεί κατά 7% φέτος, ξεπερνώντας κατά πολύ τη συνολική ανάπτυξη του στόλου, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Clarksons Research.

Η άνοδος έρχεται καθώς ένας γηράσκων στόλος φτάνει σε βασικά ορόσημα της έρευνας και καθώς οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να εγκαταστήσουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας (EST) για να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Επί της ουσίας η αύξηση αυτή και η ανάλογη ζήτηση για ναυπηγικές κλίνες επιβεβαίωσε παλαιότερες έρευνες που είχαν καταδείξει το διαφαινόμενο «αδιέξοδο» για τις ναυπηγοεπισκευές καθώς στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι ναυπηγικές κλίνες είναι κλεισμένες για την προσεχή τριετία για την κατασκευή νεότευκτων. Παλαιότερα στοιχεία αναλύσεων είχαν καταδείξει τις ευκαιρίες για «μικρά» ευρωπαϊκά ναυπηγεία συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών να κερδίσουν από τις μετασκευές και γενικότερα ναυπηγοεπισκευές ένα μεγάλο μερίδιο της πίτας από τα ασιατικά ναυπηγεία. Ωστόσο η είσοδος της Ινδίας στο ναυπηγικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα σε ένα πεδίο ανταγωνισμού που τώρα αναδεικνύεται.
Η Clarksons ανεφερε ότι η 15η επέτειος της ναυπηγικής έκρηξης του 2009-10 έχει δημιουργήσει μια απότομη αύξηση των πλοίων που πρόκειται τώρα για την τρίτη, τέταρτη και ακόμη και πέμπτη ειδική επιθεώρηση, δημιουργώντας μεγάλη ζήτηση για θέσεις επισκευής παγκοσμίως.
Ενώ η φρενίτιδα των μετασκευών scrubbers που έπνιξαν τα ναυπηγεία το 2019 και το 2020 έχει ξεθωριάσει εδώ και καιρό, τα ναυπηγεία βλέπουν τώρα έναν σταθερό αγωγό εργασιών απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Περισσότερα από 540 πλοία έχουν λάβει μετασκευές EST μέχρι στιγμής φέτος, ενώ αρχίζουν να εμφανίζονται έργα πρώιμου σταδίου για συστήματα δέσμευσης άνθρακα και μετατροπές καυσίμων.
Η Κίνα κυριαρχεί στην αγορά όσο ποτέ άλλοτε, φιλοξενώντας 17 από τα 20 πιο πολυσύχναστα ναυπηγεία επισκευής στον κόσμο, εδραιώνοντας τη θέση της ως αδιαμφισβήτητο βαρέων βαρών του κλάδου.
Με τη χωρητικότητα των ναυπηγείων να σφίγγει και τις ημέρες εκτός μίσθωσης να αυξάνονται, οι μεσίτες προειδοποιούν ότι οι ιδιοκτήτες ενδέχεται σύντομα να αντιμετωπίσουν υψηλότερο κόστος επισκευής και μεγαλύτερες αναμονές για θέσεις ελλιμενισμού.