Κυρ06152025

Last updateΔευ, 16 Ιουν 2025 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση της ζήτησης για boxship «βλέπει» η BIMCO

0koytiΗ ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% από το 2023, καθώς οι πλοιοκτήτες προχωρούν με την εφαρμογή των κανονισμών του IMO 2023, εκτιμά η BIMCO.

ΝΕΕ: Η ναυτική εκπαίδευση είχε την τιμητική της στην Μακεδονία!

0νεε456Την ΑΕΝ Μακεδονίας επισκέφθηκαν χθες, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στην 86η ΔΕΘ, ο γ.γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης, ο αρχηγός Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Γεώργιος Αλεξανδράκης και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Δρ. Γεώργιος Πατέρας.

“Ok” από τον DNV για το EPL / ShaPoLi της Kongsberg

0propel WartsilaΗ Kongsberg Maritime έλαβε έγκριση από τον DNV για τη λειτουργία περιορισμού ισχύος κινητήρα- περιορισμού ισχύος άξονα (EPL / ShaPoLi), καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιδιώκει να μειώσει την ισχύ των κινητήρων ως μεθόδου εκπλήρωσης των κανονισμών εκπομπών αέριων ρύπων.

Ανάκαμψη για τα Panamaxes και μικρή άνοδος της αγοράς ξηρού φορτίου

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Άνοδο είδαμε στην αγορά ξηρού φορτίου και αυτή την εβδομάδα. Τα Panamaxes και τα Handies κινήθηκαν ανοδικά ενώ Capes και Supramaxes υποχώρησαν.

Ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ για τους εγκλωβισμένους έλληνες ναυτικούς στο Ιράν

Report 1 1Σε σημερινή της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ αναφέρει τα εξής:

Ξεπέρασε ήδη τους 3 μήνες η ομηρία των 49 Ναυτεργατών Ελλήνων και αλλοδαπών στα δεξαμενόπλοια τα οποία καταλήφθηκαν με ρεσάλτο ένοπλων δυνάμεων του Ιράν στις 27 Μάη 2022.
Η ΠΕΝΕΝ όλο αυτό το διάστημα παρακολουθεί πολύ στενά την υπόθεση των ομήρων Ναυτεργατών, έχει επικοινωνία μαζί τους αλλά και με συγγενείς τους, ενώ οι παρεμβάσεις της είναι συνεχόμενες προς τα αρμόδια Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας.
Οι ιρανικές αρχές έχουν μειώσει την ένοπλη φρουρά που βρίσκεται στα δύο ελληνόκτητα Δ/Ξ, τους επιτρέπεται η επικοινωνία με τις οικογένειές τους, παρέχει τα αναγκαία φάρμακα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Από την άλλη το σύνολο των Ναυτεργατών έχει επιβαρυνθεί δραματικά η ψυχολογική τους κατάσταση εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που καθημερινά βιώνουν, αλλά και της αβεβαιότητας που επικρατούσε έως τώρα σχετικά με τον χρόνο παλιννόστησής τους.....
Στην πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων.
Αυτό σημαίνει ότι οι εγκλωβισμένοι Ναυτεργάτες άμεσα θα επιστρέψουν στις χώρες από τις οποίες προέρχονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από αύριο Δευτέρα επιστρέφοντας ο Έλληνας Ανθυποπλοίαρχος του πλοίου "Prudent Warrior". Σήμερα αναμένεται να του χορηγηθεί η σχετική βίζα.
Στο δεύτερο πλοίο "Delta Poseidon", στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των δύο Δ/Ξ.
Το σύνολο των Ελλήνων Ναυτεργατών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο.
Σε ότι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η κατάσταση παραμένει "θολή" και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβρη, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα...
Σημειώνουμε ότι η ΠΕΝΕΝ από την πρώτη στιγμή απαίτησε από την κυβέρνηση (δείτε εδώ) να μην χρησιμοποιηθούν τα πληρώματα των πλοίων ως μοχλός πίεσης ή διαπραγματευτικό χαρτί από τις ελληνικές αρχές στους διεθνείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς, ώστε να δρομολογηθεί η αντικατάστασή τους, ανεξάρτητα από τι εξέλιξη θα έχει η απελευθέρωση των πλοίων.
Δυστυχώς η θέση μας αυτή κατέστη δυνατή πολύ καθυστερημένα και όταν η ελληνική πλευρά κατέθεσε το σχετικό αίτημα οι ιρανικές αρχές το αποδέχτηκαν αμέσως!
Στο μεταξύ το δεξαμενόπλοιο "Lana" που μεταφέρει το ιρανικό πετρέλαιο είναι αγκυροβολημένο στον Πειραιά, είναι πλήρως επανδρωμένο, ενώ διαθέτει όλα τα ναυτιλιακά έγγραφα για την αξιοπλοΐα του.
Τέλος εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ιρανική εφημερίδα έγραψε ότι η ιρανική κυβέρνηση έχει πληροφορίες ότι εάν το πλοίο "Lana" αναχωρήσει από την Ελλάδα και βγει στα διεθνή ύδατα, οι ΗΠΑ θα επιχειρήσουν ρεσάλτο για την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του φορτίου του, εφαρμόζοντας «γκανγκστερικά» την απόφαση για το εμπάργκο του ιρανικού πετρελαίου που έχουν αποφασίσει οι ΗΠΑ.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ. Οι φωτογραφίες είναι απο ανάρτηση της ΠΕΝΕΝ

Εντοπισμός και καταδίωξη Ro-Ro πλοίου σημαίας Κομόρες στη θαλάσσια περιοχή ΒΔ ν. Λέσβου

0ΛΣσκαφοςΜεσημβρινές ώρες χθες, περιπολικό σκάφος της Λιμενικής Αρχής Μυτιλήνης εντόπισε το Ro-Ro πλοίο “ANATOΛΙΑΝ” σημαίας Κομόρες, στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά ν. Λέσβου, να κινείται ύποπτα εντός εθνικών χωρικών υδάτων έχοντας πορεία βόρεια του νησιού.

Όμιλος Grimaldi: Η Θάλασσα αγκαλιάζει το Διάστημα

GrimaldiΣτο πλαίσιο του προγράμματος καινοτομίας και υποστήριξης πλοήγησης (NAVISP) και με τη συμβολή της Ιταλικής Διαστημικής Υπηρεσίας (ASI), η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) ανέθεσε στον Όμιλο Grimaldi το έργο GSAB (Grimaldi Satellite Assisted Berthing). , με στόχο την ανάπτυξη και την επικύρωση του πρώτου υποβοηθούμενου συστήματος καθοδήγησης με δορυφορική τεχνολογία για ελιγμούς ελλιμενισμών μεγάλων πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier).

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter