ΗΠΑ: Αίτημα για την επαναφορά σε ισχύ του Jones Act
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 23 Ιουνίου 2026 12:49
Τώρα που οι ΗΠΑ υπέγραψαν συμφωνία κατάπαυσης του πυρός με το Ιράν και οι ροές δεξαμενόπλοιων στα Στενά του Ορμούζ φαίνεται να είναι και πάλι σε άνοδο, τα αμερικανικά εγχώρια ναυτιλιακά συμφέροντα ανανέωσαν την έκκλησή τους προς την κυβέρνηση Τραμπ να τερματίσει την ευρεία πολιτική απαλλαγής από τον νόμο Jones για τα ενεργειακά φορτία.
Από την έναρξη ισχύος της στις 18 Μαρτίου, η απαλλαγή της κυβέρνησης από τον νόμο Jones έχει χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά περίπου 25 εκατομμυρίων βαρελιών, που ισοδυναμεί με το 1,4% της αμερικανικής κατανάλωσης, σύμφωνα με την American Maritime Partnership. Οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι μέχρι στιγμής ήταν οι αυτοκινητιστές και οι φορείς εκμετάλλευσης εμπορικών αεροσκαφών στην πολιτεία της Καλιφόρνια, όπου το κλείσιμο των διυλιστηρίων και η έλλειψη διασυνδέσεων αγωγών καθιστούν την αγορά ενέργειας ασυνήθιστα εξαρτημένη από τις θαλάσσιες προμήθειες. Οι αποστολές από την ακτή του Κόλπου στο Γκόλντεν Στέιτ από τον Μάρτιο ανέρχονται συνολικά σε περίπου οκτώ εκατομμύρια βαρέλια βενζίνης, καυσίμων αεριωθουμένων και άλλων προϊόντων. Τον Μάιο, το Reuters υπολόγισε ότι το Τέξας προμήθευε περίπου το 6% των αναγκών της Καλιφόρνια σε καύσιμα και μείγματα χρησιμοποιώντας δεξαμενόπλοια.
Οι υπερασπιστές του νόμου έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι χωρίς τη νομική του προστασία, οι ξένοι φορείς θα εισέλθουν στο παράκτιο εμπόριο των ΗΠΑ - με πιθανές επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ. Η AMP μέτρησε τα ταξίδια κατά το χρονικό διάστημα της άρσης του νόμου και διαπίστωσε ότι περίπου το ένα τέταρτο πραγματοποιήθηκαν από πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας ή κινεζικής επιδότησης, συμπεριλαμβανομένου ενός δεξαμενόπλοιου της China COSCO. Επιπλέον, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ έχει προειδοποιήσει ότι οι επενδύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Αμερικής τίθενται σε αναμονή λόγω της παραίτησης και της αβεβαιότητας που εισάγει στις επιχειρηματικές αποφάσεις.
